was successfully added to your cart.

Koszyk

Popularność smartfonów i tabletów, z roku na rok rośnie. Zauważono, że konsumenci znaczną część ruchu w internecie generują korzystając jedynie z urządzeń mobilnych. Tabletów i smartfonów używa się do oglądania wideo, kontaktu ze znajomymi w kanałach social media, zakupów online, znajdowania pobliskich restauracji lub nawet przy planowaniu rodzinnych wakacji. Hasło “mobile first” jest codziennością. Przejście konsumentów na urządzenia przenośne oferuje ogromną szansę dla marek. Umożliwiają im zbliżenie się do klientów w konkretnych momentach – nazwanych przez Google mikromomentami. Nadmienić trzeba, że to Google opracowało tę strategię komunikacji z klientem.

Czym jest mikromoment?

Mikromomentem Google nazywa taką myśl, kiedy włączamy swój smartfon aby znaleźć informację, gdzie chcemy pójść, coś robić, czegoś się dowiedzieć lub dokonać zakupu. W tych momentach oczekujemy od marki zaspokojenia potrzeby w czasie rzeczywistym i dzięki nim marka może zdobyć nasze serca, umysły i pieniądze.

Poznaj 4 mikromomenty

Wyróżnia się 4 główne momenty, kiedy użytkownik włącza smartfon w potrzebie działania.

Potrzeby i pragnienia, czyli 4 typy mikromomentów, które charakteryzują podejmowane przez użytkowników smartfonów działania:

  1. Pragnienie uzyskania nagłej informacji (I want to know). Jak żyć zdrowo? Czy celebryci mają stylistów? Czy Tom Hanks lubi polskie auta?
  2. Konieczność szybkiego zlokalizowania miejsca znajdującego się w okolicy (I want to go). Ten mikromoment jest szansą na zdobycie nowego klienta przez lokalne przedsiębiorstwa, które dotarłszy do niego w tym momencie z atrakcyjną ofertą, mogą skłonić go do natychmiastowej reakcji.
  3. Potrzeba znalezienia szybkiej instrukcji, pomocnej w rozwiązaniu problemu związanego z codziennymi czynnościami (I want to do). Jak docieplić ścianę? Jak zrobić makijaż? Video-instruktaż to właśnie pierwszy gest w stronę potencjalnego klienta.
  4. Pragnienie dokonania zakupu, gotowość do zakupu (I want to buy). Moment, na który czekają wszyscy marketerzy – konsument ma potrzebę zakupu tu i teraz. 90 proc. użytkowników smartfonów w momencie, gdy zaczyna szukać informacji o poszukiwanym produkcie, nie ma jeszcze sprecyzowanej marki, którą chce wybrać. Zwycięży ta marka, która dotrze do internauty ze swoją ofertą. Jak pokazują badania Google’a i Ipsos, nawet jeśli z początku konsument rozważał zakup produktu firmy X, to 51 proc. użytkowników smartfonów kupiło ostatecznie inny produkt niż pierwotnie zamierzało. Zdecydował ostatni mikromoment, w trakcie którego trafili na bardziej atrakcyjną ofertę.

Dlaczego mikromomenty to obecnie ważna strategia marketingowa?

Obecnie w decyzjach zakupowych czy znajdowaniu informacji smartfon odgrywa kluczową rolę. Firma Google oraz Ipsos podaje następujące informacje:

  • 68% osób po przebudzeniu, w pierwszych 15 minutach sięga po smartfona
  • Ponad 87% Millenialsów w ogóle nie rozstaje się ze swoim smartfonem
  • 82% użytkowników smartfonów sprawdza zasadność zakupu w momencie podejmowania decyzji zakupowych w sklepie korzystając z telefonu
  • Badania stron sklepów internetowych wykazują, że zwiększa się ilość sesji z urządzeń przenośnych i równocześnie skraca się długość wizyt.
  • 65% użytkowników smartfonów przyznaje, że korzystając z telefonu zwracają przede wszystkim uwagę na kluczowe dla nich w danej sytuacji informacje. Nie zwracają przy tym uwagi na markę.

To ostatnie, czyli fakt, że korzystając ze smartfona użytkownicy zwracają uwagę praktycznie na interesujące ich informacje, nie na loga i firmy, sprawia, że marki toczą wojnę między sobą o zdobycie uwagi użytkownika

Podstawowa strategii, pomagająca wygrać bitwę o mikro-moment

Bądź tam. 90% użytkowników smartfonów nie jest przekonana jakiej marki produkt chce kupić, kiedy zaczynają szukać informacji online. Musisz przewidzieć mikro-momenty dla użytkowników w Twojej branży, a następnie zobowiązać się do bycia pomocnym, kiedy te mikro-momenty się pojawią .

Bądź przydatny. 69% użytkowników smartfonów częściej kupują marki, których strony internetowe pozwalają im na szybsze znalezienie odpowiedzi na interesujące ich pytania. Musisz być ważny dla konsumentów w takim mikro-momencie.Połącz ludzi, którzy szukają odpowiedzi z marką. .

Śpiesz się. 29% użytkowników smartfonów natychmiast opuści stronę internetową jeśli nie odnajdzie tam interesującej treści lub strona działa za wolno. Nie bez powodu potrzeby są nazwane mikro-momentami. Użytkownicy smartfonów chcą poznać odpowiedzi na swoje pragnienia od razu. Mobilne doświadczenia muszą być szybkie i beztroskie.

Źródło:
https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/micro-moments/future-of-marketing-mobile-micro-moments/