was successfully added to your cart.

Koszyk

Dobrze skonstruowany nagłówek przyciąga czytelników i pomaga w budowaniu biznesu. Niestety jeśli tytuł jest kiepski, nikt nie zapozna się z treścią tego, co znajduje się za nim. Na szczęście stworzenie świetnego nagłówka nie jest trudne, jak mogłoby się wydawać. Należy tylko zapoznać się z kilkoma regułami.

Ale uwaga! W sieci dostępnych jest wiele gotowych szablonów dla nagłówków, ale ich natychmiastowe zastosowanie jest dużym błędem. Dzieje się tak dlatego, że nagłówek, który działa dobrze na jednej stronie, niekoniecznie sprawdzi się na innej. Tajemnica świetnie skonstruowanego nagłówka związana jest z poznaniem i zrozumieniem odbiorcy a dopiero później z doborem szablonu.

Wskazówka! Przed napisaniem nagłówka warto jest prześledzić podobne w sieci, zapoznać się z komentarzami i zastanowić się do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć.

Recepta na problem

Nasz mózg rejestruje więcej negatywów niż pozytywów. Dlatego tytuł, w którym wskazany jest problem i sugestia, że w treści artykułu znajduje się jego rozwiązanie przykuje atencję odbiorcy. Jeśli tylko artykuł w konkretny sposób rozwiązuje jakiś problem, bez wahania należy użyć tego rodzaju tytułu.

Zapytanie

Codziennie mierzymy się z problemami. Dość często próbujemy je rozwiązać korzystając z wyszukiwarki Google. Zakończenie nagłówka pytajnikiem jest o wiele skuteczniejsze niż zakończenie go wykrzyknikiem. Jeśli oprócz podania rozwiązania podamy okres czasu w którym możemy dany problem rozwiązać nagłówek będzie działał lepiej.

  • Jak szybko schudnąć 5 kg? Oto skuteczne triki (chillizet.pl)
  • Jak dobrze zjeść na urlopie – nasze sprawdzone patenty (krytykakulinarna.pl)
  • Ile sezonów liczyć będzie “The Walking Dead”? Jest komentarz szefa ramówki AMC (antyradio.pl)
  • Najlepsze smartfony na rynku. Jaki flagowiec wybrać? (antyweb.pl)
  • Jak rozpoznać nowotwór skóry. Abecadło czerniaka? (wyborcza.pl)

Sztuka wyboru

Nie bez przesady mówi się, że życie jest sztuką wyboru. Nagłówek, który obiecuje znalezienie odpowiedzi na trudny wybór, będzie doskonale przyciągał uwagę. Dodatkowo jeśli złamiemy w nim utarty stereotyp to zwiększymy jego skuteczność.

  • Kinga Rusin w zwiewnej sukience w stylu boho. Wiemy, gdzie kupisz podobną! (polki.pl)
  • Czy tampony i podpaski z organicznej bawełny są lepsze od tych tradycyjnych? (womenshealth.pl)
  • Czy dachówki ceramiczne są lepsze od betonowych? (receptynadom.pl)
  • 6 powodów, dla których notatnik i długopis nadal są lepsze od najlepszego smartfona i tabletu (innpoland.pl)
  • Lateks czy pianka VISCO – co lepsze? (materaceproducenta.pl)

Błędy i pomyłki

Człowiek jest tylko człowiekiem, popełnia błędy i stara się ich unikać. Dzieje się to bez względu czy jesteśmy doświadczeni czy nie. Wskazując co można stracić popełniając błędy, zwiększamy szansę na przeczytanie treści kryjącej się za nagłówkiem.

  • 6 błędów w pielęgnacji skóry latem, czyli czego nie robić (party.pl)
  • Jakich błędów uniknąć przy zakupie mieszkania? (forsal.pl)
  • 10 błędów, jakie faceci popełniają na randkach (deon.pl)
  • 15 błędów, które kobiety popełniają przy makijażu. Facetów to obrzydza! (viralka.pl)

Lista

Sprawdzone i nadużywane, ale jednak wciąż jedne z najbardziej chwytliwych tytułów. Badania wskazują, że najskuteczniejsze są te nagłówki, które zawierają liczby 5, 10 i 15.

  • 5 porad, jak napisać dobry tekst na bloga (widoczni.pl)
  • 10 rad, jak zjeść dobrze za granicą i nie dać się oszukać (styl.pl)
  • 10 aut, którym się nie udało (onet.pl)
  • 5 koncentratów białka serwatkowego, których warto spróbować! (polki.pl)
  • 10+ zdjęć zwierząt, które zachowują się zbyt dziwnie, żeby opisać to słowami (viralka.pl)

Zaspokajanie ciekawości

Człowiek z natury jest ciekawym zwierzęciem. Pozostawiając w tytule niedomówienie można sprawić, że czytający będzie chciał kliknąć w tytuł. Każdy chce zobaczyć, co kryje się za niedomkniętymi drzwiami.

  • Dlaczego czerwone mięso nam szkodzi? (wyborcza.pl)
  • Dlaczego warto się rozpieszczać? (rp.pl)
  • Co Rosjanie kradną ze sklepów? Wcale nie to co myślisz (rp.pl)
  • Sauna nie dla każdego! Kto nie powinien z niej korzystać? (medonet.pl)
  • Benzyna czy diesel – które silniki stwarzają mniej problemów? (auto-swiat.pl)

Lista + Dlaczego

Połączenie ilości z przyczynami jest bardzo potężnym narzędziem w tworzeniu nagłówków. To wybuchowy mix. Jeśli dodatkowo dodamy do tego niespotykany powód uzyskamy wybuchowy koktajl Mołotowa!

  • 10 filmów, które zdaniem Quentina Tarantino, należy obejrzeć przed “Pewnego razu… w Hollywood” (antyradio.pl)
  • Dlaczego ‘Top Model’ gorszy? 5 powodów (plotek.pl)
  • Gruzja top 12 – dlaczego musisz tam pojechać. Przygoda, przyroda, kultura, architektura, kuchnia, wino, góry… i nie tylko (wegedroga.pl)
  • Najlepsze „bezramkowe” smartfony. TOP-10 (2019) (gsmmaniak.pl)
  • TOP 15 miejsc na Sri Lance. Dlaczego warto udać się na Cejlon? (flipohity.pl)

Lista + Jak

Drugi wybuchowy mix, czyli połączenie listy ze słowem “jak”.

  • Jak wybierać buty do koszykówki? Wskazówki + 5 modeli, które pokochasz! (polki.pl)
  • 10 łatwych sposobów jak uczynić świat i swoje życie lepszym? (krytykapolityczna.pl)
  • Jak nakłonić klienta do kolejnych zakupów? – 16 sposobów (mobiletry.pl)
  • Jak być nieszczęśliwym w życiu? 6 pewnych sposobów (menshealth.pl)
  • Jak opanować napuszone włosy? Dziewięć sposobów (kobieta.onet.pl)

Oczywiście powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwości wykreowania doskonałego nagłówka. Warto obserwować portale i zawsze dbać o to aby za doskonale skonstruowanym nagłówkiem kryła się wartościowa treść.