was successfully added to your cart.

Koszyk

P rzewiduje się, że na całym świecie w 2017 roku z kanałów social media będzie korzystało 2,71 miliarda użytkowników. Jak zwrócić ich uwagę i w jaki mówić do nich, by być zrozumianym? Każde pokolenie korzysta z kanałów social media w innych sposób dlatego ważne jest żeby w prawidłowy sposób prowadzić z nimi dialog.

Generacja Z (1996 – 2010)

  • Masz 8 sekund w social mediach aby wzbudzić ich zaangażowanie
  • Nie pamiętają internetu bez kanałów social media
  • 52% z nich uważa Vine’a za najlepszy kanał social media i obecnie szuka czegoś co wypełni po nim pustkę
  • Ponad 62 % nie wie co to Periscope i uwielbia Musical.ly
  • 42% twierdzi, że social media mają wpływ na ich samopoczucie
  • 67% używa regularnie Facebooka
  • Są otwarci na świat, kochają video

Eksperci mówią, że kierowane do nich treści powinny być krótkie, pozytywne, atrakcyjne wizualnie i zachęcające do interakcji. Generacja Z uwielbia video a przede wszystkim autentyczność przekazu. Jeśli doświadczą realnych korzyści w komunikacji z marką, staną się jej lojalnym fanami. Swój news feed sprawdzają zaraz rano, tuż po przebudzeniu oraz wtedy, gdy kończą szkołę. Podobno najbardziej są aktywni w czwartki i piątki.

Millennialsi (1977-1995)

  • 41% używa Facebooka codziennie
  • Największymi fanami Instagrama są ci z nich, którzy mają 18-24 lat (34% Millenialsów)
  • Używają smartfona ponad 150 razy dziennie
  • 88% z nich używa Facebooka jako główne źródło wiadomości
  • Jeśli podejmują decyzje zakupowe to 34% z nich przejrzy kanały social media w celu znalezienia opini o produkcie
  • 87 milionów użytkowników LinkedIn to Millenialsi, to zdecydowanie dużo

Podobno aż 87% z nich ma swoje konto na Facebooku. Oni po prostu ten kanał uwielbiają. Nie są odporni na influencerów, bardzo cenią sobie ich opinię. Lubią czytać recenzje, oceny, notowania, na tej podstawie podejmują decyzje dotyczące marek i ich produktów. Uwielbiają wartość dodaną do produktu.

Pokolenie X (1965-1976)

  • Spędzają więcej czasu w kanałach social media niż Millenialsi!
  • W social mediach są przeważnie w godzinach od 20:00 do 24:00
  • 36% z nich ma konto na Pintereście
  • Spędzają średnio 7 godzin tygodniowo na Facebooku.
  • 8% z nich jest aktywna na Instagramie.
  • Około 80% z nich ściąga lub ogląda wideo w sieci
  • Po użyteczne informacje sięgają do YouTuba (58%)
  • Wśród omawianych generacji są względem marek najbardziej lojalni

Szukają dóbr luksusowych. Potrzebują komfortu i cechuje ich nostalgia. Angażują się w przejmujące materiały wideo. Nie lubią quizów i ankiet. Klikają tak, aby od razu dotrzeć do konkretnej strony internetowej. Preferują komputer niż smartfon. Najchętniej dzielą się treściami więc warto zawsze stosować przycisk “call to action”.

Baby Boomers (1946-1964)

  • Jedynie 54% spośród nich posiada smartfon
  • Spośród wszystkich pokoleń najbardziej uwielbiają sondy i quizy
  • Bardzo chętnie odwiedzają strony producentów jeśli zobaczą markę w kanałach social media
  • 84% obecnych w social mediach preferuje Facebooka
  • Tylko 5% używa Twittera
  • Ponad 16% nich spędza 11 i więcej godzin na Facebooku tygodniowo
  • Są najbardziej zaangażowani w dzieleniem się treściami zaangażowanymi politycznie
  • 95% z nich używa e-maili do komunikacji
  • O ponad 35% kobiety z tej generacji więcej dzielą się treściami niż mężczyźni

Aby zaangażować Baby Boomersów powinno używać się treści interaktywnych jak quizy i sondy. Lubią spokojne treści wideo, raczej o charakterze informacyjnym. Chętnie zapisują się do newsletterów. Są bardzo czuli na opinie i informacje dźwiękowe, warto ich zapytać o opinię i wprost prosić o dzielenie się publikowanymi treściami.

Źródło:
www.genhq.com
www.forbes.com
www.fortune.com

How To Market To Each Generation On Social Media Part 1


https://socialpress.pl/2017/04/generacje-w-social-mediach-jak-skutecznie-tworzyc-tresci-2/