Skip to main content

5 sposobów na skuteczny tytuł newslettera i artykułu

By 5 lipca, 20197 sierpnia, 2021Wiedza ogólna

Dobrze skonstruowany nagłówek potrafi przyciągnąć wielu czytelników i pomóc w budowaniu biznesu. Niestety jeśli tytuł będzie kiepski, nikt nie zapozna się z treścią tego co napisałeś. Na szczęście stworzenie świetnego nagłówka nie jest trudne, jak mogłoby się wydawać.

I choć wiadomo, że w sieci dostępnych jest wiele gotowych szablonów dla nagłówków, to ich natychmiastowe zastosowanie jest dużym błędem. Dzieje się tak dlatego, że nagłówek, który działa dobrze na jednej stronie, niekoniecznie sprawdzi się na innej. Dzieje się tak dlatego, że tajemnica świetnie skonstruowanego nagłówka związana jest z poznaniem i zrozumieniem odbiorcy a dopiero później z szablonem.

Dlatego warto jest przed napisaniem tytułu prześledzić podobne w sieci, zapoznać się z komentarzami, zastanowić się do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć.
Przeglądając lokalne oraz ogólnopolskie nagłówki, wprawne oko może dostrzec elementy, które mają zwiększyć ich kliknięcie.

Numer 1 – Recepta na problem

Mózg człowieka widzi więcej rzeczy negatywnych niż pozytywnych. Tytuł, w którym wskazujesz problem i dajesz sugestię, że w treści artykułu znajduje się rozwiązanie – przykuje więcej uwagi. Jeśli tylko artykuł w konkretny sposób rozwiązuje jakiś problem, bez wahania należy użyć tego rodzaju tytułu.

Inspiracje:

  • Gdzie, jak i za ile naładuję swoje elektryczne auto?
  • Jak zrzucić kajdany  i zacząć żyć?
  • Jak sprawdzić świeżość jaj?
  • Nawet lekarze są zaskoczeni korzyściami, które płyną z połączenia tych trzech naturalnych składników

Numer 2 – Zaspokajanie ciekawości

Człowiek z natury jest ciekawym zwierzęciem. Pozostawiając w tytule pewne niedomówienie możemy sprawić, że czytający będzie chciał kliknąć w tytuł. Każdy chce zobaczyć, co kryje się za lekko uchylonymi drzwiami.

Inspiracja:

  • Kobieta chciała wyglądać jak egipska królowa, Nefretete. Przeszła PONAD 51 operacji plastycznych. Efekt zwala z nóg!
  • Mąż spisywał wszystkie powody, dla których żona odmawiała mu współżycia. Pękniecie ze śmiechu gdy zobaczycie, co wymyślała
  • Wizz Air powinien się wstydzić. Tak odrażającej praktyki przy zakupie biletów jeszcze nie widziałem
  • Zenon Martyniuk przeprowadził z synem męską rozmowę. Co mu powiedział?
  • F1: kuriozalna sytuacja przed Grand Prix Niemiec. Autokar uszkodził światła na prostej startowej (foto)

Numer 3 – FOMO

FOMO. Lęk przed pominięciem (fear of missing out) czegoś istotnego, jest często skuteczną metodą na nagłówek. Warto go zastosować gdy coś co prezentujemy artykule da czytającemu przewagę nad innymi.

Inspiracje:

  • Kasia Tusk pierwszy raz pokazała swoją córeczkę!
  • Polskie gwiazdy, które są homoseksualne. Na pewno nie wiedziałeś o wszystkich, 7 strona wbije was w ziemię

Numer 4 – Dowód społeczny

Czyli mamy Świętego Gralla! Można udowodnić, że idee, produkty, które oferujemy są popularne i pożądane przez ludzi i ty też musisz to mieć!

Inspiracje:

  • Już 15 mln Polaków ogląda seriale w sieci. Jakie seriale i jakich producentów są najlepsze?

Numer 5 – Powołanie się na autorytet

np. opinię znanego lekarza, celebryty, popularnego aktora, cenionego naukowca, świetnego sportowca, w tytule zwiększy zaufanie do treści zawartych w artykule.

Inspiracje:

  • Nowy serial każdego dnia to już przesada. DiCaprio ma rację – nie zachłyśnijmy się streamingiem
  • Fogiel: To co powiedział Donald Tusk jest skandaliczne
  • Samuel Pereira: Od marszu do marszu. Tak się kręci karuzela nienawiści

Numer 6 – Dane i liczby

Twarde liczby i cyfry na początku tytułu zwiększają ilość kliknięć.

Inspiracje:

  • Top 10 smartfonów do 500 złotych. Wybieramy najlepsze tanie telefony!
  • 5 seriali, które obejrzycie tylko dlatego, że zostały uratowane
  • 10 ciekawostek na temat jajek w Polsce
  • 8 irytujących funkcji w Windows 10, które możesz wyłączyć
  • 10 grzechów szefa, które sprawią, że dobry pracownik odejdzie

Zostaw komentarz