was successfully added to your cart.

Koszyk

Instagram miał być służącą zabawie siecią społecznościową, nastawioną na przede wszystkim na udostępnianiu, pomiędzy użytkownikami, bajecznie wyglądających zdjęć. Obecnie wielu z użytkowników sieci korzysta z Instagrama, aby zbliżyć się do swoich ulubionych marek lub znanych szerokiemu gronu osób. Instagram stał się narzędziem, które w sprawnych rękach może być jednym z kanałów budującym przekaz marketingowy marki. Ponad 25 milionów firm na całym świecie korzysta już z “Instagrama dla firm”, a ponad 200 milionów użytkowników odwiedza profil co najmniej jednej firmy każdego dnia. Z Instagrama można korzystać wszędzie, i na każdym urządzeniu, (np. dzięki wykorzystaniu sieci VPN, szczególnie jest to przydatne w krajach, w których obowiązuje cenzura). 

Ale co tak naprawdę oznacza słowo Instagram? INSTAGRAM składa się z tych dwóch słów: INSTA, na cześć aparatów fotograficznych typu Polaroid, i słowa GRAM, odnoszącego się do słowa telegram.

Ponieważ Facebook koncentruje się na łączeniu ludzi z treściami przeznaczonymi głównie dla rodziny i przyjaciół, to Instagram staje się obecnie „nowym domem dla marek”. Na platformie poziomy interakcji są wysokie, obserwujący są lojalni i przy pomocy tego narzędzia można osiągnąć poważne cele biznesowe. Instagram cały czas się rozwija, jego twórcy wciąż wrażają narzędzia, które pozwalają na lepsze, szybsze i sprawniejsze zarządzanie publikowanymi treściami jak na przykład planowaniem publikacji, o czym pisałem tutaj.

Zakładanie konta firmowego

Na początku należy utworzyć konto dla firm. Jeśli masz już konto prywatne na Instagramie z odpowiednimi treściami dla marki i solidną rzeszą fanów, jedną z opcji jest zmiana na konto dla firm. Jest to bardzo ważne. Daje to dostęp do wszystkich funkcji komercyjnych jak np. statystyki, przyciski Call-To-Action (CTA) czy określeniu branży w której działa firma.

Można także utworzyć nowe konto firmowe. To dobra decyzja, jeśli nie mamy jeszcze konta prywatnego lub jeśli konto prywatne nie odzwierciedla wartości firmy.

Definiowanie grupy docelowej

Zdecydowana większość użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat, przy dość równomiernym podziale na użytkowników płci męskiej i żeńskiej. Ponieważ proces definiowania grupy docelowej jest jedną z najważniejszych części strategii marketingowej dla każdego narzędzia marketingowego, warto poświęcić na to więcej czasu:

  • Ustalić, kim są ludzie, którzy już są zainteresowani marką.
  • Sprawdzić dane analityczne innych kanałów społecznościowych.
  • Przeprowadzić dokładne badanie swoich konkurentów.

Gdy dowiemy się, kim są nasi odbiorcy, należy zastanowić się, jakie treści chcieliby zobaczyć.

Wyznaczanie celów

Wiedza o tym, co chcesz osiągnąć za pomocą Instagrama dla firm, jest najważniejszym etapem tworzenia skutecznej strategii na Instagramie. Zrozumienie swoich celów utrzymuje właściwą ścieżkę i pozwala ukierunkować wszystkie wysiłki, aby osiągnąć realne cele biznesowe.

Gdy zaczniemy budować bazę obserwujących na Instagramie, Nasi fani będą chcieli regularnie przeglądać wykreowane przez nas posty. Naszym celem powinno być informowanie ich o marce i zachęcanie do interakcji z treściami, ale bez przytłaczania ich reklamą do tego stopnia, że ​​po prostu przewiną dalej lub co gorsza, przestaną śledzić profil.

Publikować, ale kiedy?

Nie ma uniwersalnej recepty, o której godzinie i w jaki dzień tygodnia publikować treści. Oprócz porównania swojego konta z innymi wiodącymi markami w branży, należy wykonać kilka testów, aby ustalić, które godziny wydają się sprzyjać najwyższym poziomom interakcji dla publikacji. Kluczowym czynnikiem jest znajomość czasu, kiedy fani są online. Statystyki Instagrama pokazują dokładny czas, w którym Twoi obserwatorzy są dostępni, z podziałem na dni. Warto wziąć to pod uwagę przy publikowaniu.

Korzystając z Instagrama dla firm, otrzymujemy dostęp do kilku funkcji profilu, które nie są dostępne dla kont prywatnych:

  • Informacje kontaktowe: należy podać adres e-mail, telefon lub adres fizyczny, aby fani mogli skontaktować się  bezpośrednio z  profilu. Po dodaniu tych informacji kontaktowych Instagram tworzy odpowiednie przyciski (zadzwoń, wyślij e-mail, uzyskaj adresy) dla  profilu.
  • Kategoria: pojawia się pod Twoim nazwiskiem i daje wyobrażenie o tym, co robisz.
  • Przyciski CTA: pozwala użytkownikom planować spotkanie, dokonywać rezerwacji lub kupować bilety bezpośrednio z  profilu na Instagramie.
  • Sponsorowanie treści.

Według badań ponad 60% przyznaje, że na instagramie dowiaduje się o nowych produktach (ankieta przeprowadzona na użytkownikach Instagramu w listopadzie 2015 roku). Instagram to potężne narzędzie, które należy uwzględniać w budowaniu przekazu marketingowego. Ludzie poszukują na nim inspiracji i tego co jest dla ważne. Odnosi się to również do materiałów publikowanych przez firmy i marki.