Skip to main content

Wymiary grafik dla sieci społecznościowych nieustannie się zmieniają. To co kiedyś było standardem, i wyglądało znakomicie, wygląda obecnie źle. Zostaje przeskalowane lub pojawiają się widoczne piksele świadczące o kompresji. Do tego nie jest łatwo odnaleźć oryginalną dokumentację na stronach pomocy Mety dla Facebooka i Instagrama.

Dość mylące są też wymagania techniczne dla reklam w ekosystemie Facebooka. Stąd możemy się dowiedzieć o tym, że  obsługiwane są obrazy o współczynniku proporcji od 1,91:1 do 1:1. A ich wybór będzie zależeć od naszych celów marketingowych i umiejscowieniu reklamy.

W 2022 roku Facebook duży nacisk kładzie na posty pionowe, bo zajmują dużą przestrzeń na ekranie smartfona.

Specyfikacja używania zdjęć dla Facebooka

Aktualności na Facebooku – 1080×1350 px dla obrazów bez linka
Aktualności na Facebooku – 1200×630 px dla obrazów z linkiem
Artykuły ekspresowe Facebooka – 1200 x 1200 px dla obrazów z linkiem
Facebook Stories – 1200 x 1200 px

Zdjęcie profilowe: 170×170 px
Cover: 851×315 px

Specyfikacja używania zdjęć dla Instagrama

Stories: 1080 x 1920 px
Aktualności na Instagramie: 1080×1350 px

Prościej znaczy lepiej

W 2022 roku Facebook duży nacisk kładzie na posty pionowe, bez linków zewnętrznych. Są one najlepiej widoczne – zajmują dużą przestrzeń na ekranie smartfonu. Dodatkowo zmuszają marketerów do tworzenia treści pod platformę. Mniej widoczne będą posty z linkowaniem zewnętrznym (poziome) gdyż wyprowadzą ruch z platformy.
Widać w tym celowy zabieg. Podoba mi się ta strategia, ponieważ często marketerzy traktowali Facebook jako miejsce gdzie można wkleić link do swojej strony. Jednak social media to coś więcej niż przebijanie reklam. To miejsce gdzie mamy okazję budować relacje i zaangażowanie naszych fanów. Powinno się więc opierać na atrakcyjnej kreacji, ruchu, narracji. To ważny punkt styku marki z odbiorcą, który staje się coraz bardziej świadomy swoich wyborów i utożsamia się z wartościami które niesie marka. Często te wartości mają większy wpływ na decyzje zakupowe niż cena.

Zostaw komentarz