was successfully added to your cart.

Koszyk

A co jeśli na Facebooku można byłoby zobaczyć wszystkie reklamy konkurencji? Może nawet Twoich przyszłych, potencjalnych klientów? Czy to nie byłaby świetna wiadomość sprawdzać konkurencję “na legalu”? Nowa polityka giganta wprowadza tą możliwość. Ale jak to? Dlaczego?

Informacje w biznesie są cenne, a szczególnie, te o konkurencji są bezcenne. Pozwalają budować przewagę na rynku, pomagają w lepszym zrozumieniu potrzeb klientów, obniżają poziom ryzyka związanego z kluczowymi decyzjami przedsiębiorstwa. Ale informacjami można manipulować. Było to widoczne przy okazji wyborów prezydenckich w USA, w 2016 roku, gdzie użyto botów w celu wywołania wrażenia dużego poparcia Donalda Trump’a. Następnie wykorzystano to narzędzie w kampanii Brexit, o czym pisałem tutaj. Dzisiaj, (14-09-2018 r.) portal Wyborcza.pl podał, że fałszywych kont na Facebooku użyto w kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy i używano botów w celu oczerniania jego kontrkandydata Bronisława Komorowskiego.

“Wartość akcji Facebooka spadła w ciągu nieco ponad tygodnia o 73 mld dol. (13,5 proc.) w związku z wykorzystaniem
przez firmę Cambridge Analytica danych niemal 50 mln użytkowników
serwisu i wszczętymi w tej sprawie dochodzeniami.” – Associated Press / PAP, 27.03.2018

Użytkownicy chcą przejrzystości

Afery negatywnie odbiły się na akcjach Facebooka i Twittera. Teraz obie marki chcą transparentności. Dlatego Facebook uaktualnił swoją politykę reklamową i pozwala śledzić reklamy konkurencji. Jednak każdy kij ma dwa końce. Konkurencja też teraz może śledzić Twoje reklamy, Zresztą podobnie jak wszyscy inni… Jedyne co, nie zobaczymy kierowania, budżetu, wydatków na reklamę ani niczego innego niż same reklamy i ich lokalizacje.

Oto jak zobaczyć reklamy konkurencji;

  • Przejdź na stronę Facebooka jednego ze swoich konkurentów
  • Kliknij “Informacje i reklamy”
  • Kliknij “Aktywne reklamy”

I tam to znajdziesz, wszystkie formy reklamy konkurenta.

Śledzenie reklam konkurencji

Sprawdźmy i przyjrzyjmy się kampaniom reklamowym… Media Expert, a co! Zobaczmy czy mają włączone niskie ceny.

Tak wyglądają aktywne formy reklam Media Expert. Przy okazji po prawej stronie można zobaczyć kiedy założona została strona oraz jak zmieniała się jej nazwa (warto zwrócić na te informacje uwagę, bo w przypadku zmiany nazwy możemy się dowiedzieć jakie były poprzednie cele tej strony).

Zakładka “Informacje i reklamy”

pozwala na sprawdzenie aktywności reklamowej

interesującego nas podmiotu.

Jak wykorzystać informacje o reklamach na Facebooku?

Jest wiele możliwości aby wykorzystać nowe reguły transparentności reklamy na Facebooku w celu zdobycie klientów. Można poznać konkurentów – warto odwiedzić wszystkie profile naszych rywali, zobaczyć aktywne reklamy, przyjrzeć się promowanym produktom, cenom, przeanalizować teksty reklamowe, sprawdzić czy robią coś sprytnego… Można w prosty sposób stworzyć kontrkampanię… czujesz już, że możliwości jest wiele.

Podobnie można odwiedzić swoich potencjalnych klientów, których chcemy zdobyć. Uzyskamy informację co robią, czy i jak się reklamują. Analizując ich działania można znaleźć mocne i słabe obszary ich aktywności, zaproponować zmiany a może pochwalić…

Miłej zabawy.

źródło: http://wyborcza.pl/7,75398,23921573,boty-dudy-i-asystenci-bielana-odslaniamy-kolejne-fakty-z-kampanii.html