was successfully added to your cart.

Koszyk

2020 roku Facebook w wersji na desktopy przejdzie duży lifting. Rewolucja w wyglądzie będzie ogromna. Poniżej znajdziecie kilka printscreenów z wersji testowej. Oto najważniejsze zmiany.

Tryb ciemny i jasny

Facebook 2020 - Opcje wyglądu

Facebook 2020 – Opcje wyglądu

Profil osobisty

Po lewej stronie przycisk służący do rozwinięcia panelu zarządzania swoimi stronami oraz przejścia do NewsFeeda. Po prawej część służąca komunikacji – przyciski Messenger, Powiadomienia i Konto. W dolnej prawej części okna, duży przycisk do wysłania wiadomości za pomocą Messengera. Uwagę zwraca umieszczenie zdjęcia na środku oraz miejsce na biogram. Lewa kolumna zawiera opublikowane zdjęcia i prezentację osoby (wykształcenie, miejsce zamieszkania, informacje o rodzinie, pracę etc.), prawa kolumna zawiera posty ułożone chronologicznie. Wszystkie przycki służące edytowaniu profilu i dotyczące ustawień przerzucono pod zdjęcie profilowe.

Facebook 2020 - Profil użytkownika

Facebook 2020 – Profil użytkownika

News Feed

News Feed również został znacząco przeprojektowany. W górnej belce znajdziemy przyciski przekierowujące do Strony głównej, Znajomych, Watch, Marketplace i Grup. Po lewej stronie pojawia się wyszukiwarka a pod nią min. menu nawigacyjne stron, którymi się opiekujemy, wraz z modułem obsługującym komunikację.

Facebook 2020 - Strona główna

Facebook 2020 – Strona główna

Znajomi

Facebook 2020 - zakładka znajomi

Facebook 2020 – zakładka znajomi

Watch

Facebook 2020 - Watch

Facebook 2020 – Watch

Marketplace

Facebook 2020 -Marketplace

Grupy

Facebook 2020 -Grupy

Facebook 2020 – Grupy

Obecnie z Facebooka (styczeń 2020) korzysta na świecie ponad 2,5 miliarda osób na świecie. Gigant stara się uporać z wieloma zarzutami dotyczącymi prywatności, złemu zachowaniu pracowników Facebooka, wpływaniu na wyniki wyborcze i tak dalej i dalej…

Jednym zdaniem przygotowuje się na ewentualne ataki w związku ze zbliżającymi się w czerwcu wyborami na prezydenta w USA.

Nowy wygląd, jak podają władze spółki, będzie udostępniany w szerszym zakresie “przed wiosną”. W międzyczasie, niewielki odsetek osób będzie miał możliwość testowania nowego designu i zgłaszać sugestie. Decyzja dotycząca używania “nowego Facebooka” nie oznacza, że nie będzie można wrócić do obecnej wersji.

Nowy design ujmuje przejrzystością. Wydaje się, że docelowo będzie prościej, bardziej intuicyjnie. Ciekawą opcją jest tzw. Dark Mode, który jest coraz chętniej widziany w każdej aktualizowanej aplikacji. Zespół Facebooka cały czas wprowadza zmiany. A co wy sądzicie o nowym wyglądzie, który zbliża się do tego wrowadzonego w aplikacjach na smartfony? A może tak naprawdę, nie to jest najważniejsze?