was successfully added to your cart.

Koszyk

Firmy, które chcą zwiększyć zasięg odbiorców powinny wykorzystywać Facebooka. Ta największa sieć społecznościowa, posiada ogromny potencjał marketingowy. Każdego dnia użytkownicy spędzają na nim średnio 50 minut. Korzysta z niej codziennie ponad 50 mln użytkowników. Każda marka na Facebooku ma możliwość dotarcia do odbiorców poprzez stosowanie poniżej przedstawionych praktyk.

1. Różnorodna i krótka forma postu

Ważna jest autentyczność. Uwierz, odbiorcy lepiej reagują na osobistą wiadomość niż na wiadmość zaprojektowaną przez agencję marketingową. Należy eksperymentować z rodzajami treści. Niektórzy z fanów będą lubić filmy, pozostali zdjęcia czy relacje. Sięgaj do statystyk i sprawdź, które z formatów zdjęć lepiej angażują. Stosuj filtry i naklejki, sprawdzaj czy zwiększą zaangażowanie.

2. Filmy na Facebooku

W przeszłości do zwiększenia zaangażowania wykorzystywane były posty zawierające obrazy, obecnie są to filmy, zdjęcia 3D lub 360°. Szacuje się, że do roku 2021 ponad 78% danych generowanych na urządzeniach mobilnych będzie pochodziło z filmów (https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/visual-networking-index-vni/mobile-white-paper-c11-520862.html). To również oznacza, że zwiększy się ilość osób oglądających i udostępniających posty na Facebooku.

Jeśli publikujesz filmy, dobrą praktyką będzie dodanie do nich napisów. Filmy potrafią być niemal w 80% przypadków odtwarzane bez dźwięku (w miejsca publiczne, praca, nudne spotkania rodzinne etc.). Warto publikować filmy takie, których fani nie znajdą nigdzie indziej, np. filmy zza kulis. Przed samą publikacją warto przygotować miniaturkę, pozwoli to zwiększyć ilość wyświetleń filmu.

3. Częstotliwość publikacji

Kluczem do sukcesu jest konsekwencja. Przyjrzyj się największym markom, np. RedBullowi, Zauważyłeś, że oferuje jeden produkt a codziennie publikuje minimum 5-6 postów? Jeśli masz coś do powiedzenia – publikuj nawet co dwie godziny.

Dysponujesz również statystykami odwiedzin. Zobacz w jakim dniu odwiedza cię największa ilość osób i o której godzinie. Wykorzystaj tę wiedzę. Bądź aktywny, bo jeśli nie ty publikujesz, to może właśnie robi to twoja konkurencja?

4. Relacje i interakcje

Prowadź konwersację. Zachęcaj do działania. Pytaj się o zdanie. Odpowiadaj i dziękuj za pytania. Zanim skomentujesz – polub posta. Wykorzystaj emotki (Wrrr, Lubię to!, Smutno mi, Wow, Super, Ha Ha).

A czy wiesz, że algorytm Facebooka faworyzuje treści publikowane ze smartfona? Relacje to też nowy sposób na budowanie zaangażowania. A to co nowe – lepiej jest rozpowszechniane przez algorytm.

5. Lokalizacje i hashtagi

Daj się znaleźć. Dodawaj hashtagi do każdego postu. Używaj ich rozsądnie, powinny one być dopasowane do treści. Nie zapominaj o możliwości dodania lokalizacji. Możesz budować zasięg oznaczając inne strony i konta, które mają związek z twoim profilem. Posty pojawią się w większej ilości miejsc. Jak niejednokrotnie wspomniałem wcześniej Facebook oferuje statystyki. Warto co kilka dni je sprawdzać. Dzięki temu dowiesz się jakie posty budują największe zainteresowanie i reakcje.

Kiedy Facebook zaadaptował swój najnowszy algorytm, o którym pisałem tutaj, szanse na to, że opublikowana zawartość jest widoczna dla wszystkich obserwujących, znacznie spadła. Tworzenie interesujących treści i publikacja we właściwym czasie są ważne w budowaniu ogólnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Jednak podstawą zawsze będzie zaplanowanie  doraźnego i długofalowego celu w samych social mediach oraz to jak realizacja tych celów pomoże Twojemu biznesowi.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz