was successfully added to your cart.

Koszyk

Jednym z narzędzi,  jakie oferuje Facebook jest możliwość tworzenia nakładek na zdjęcia profilowe strony bądź profilu osobowego. Działanie takie może pomóc w wypromowaniu marki bądź wydarzenia. Zastosowań może być wiele. Nasi fani będą mogli wyrazić w ten sposób siebie, okazać wsparcie dla bliskiej nam idei lub wydarzenia. Jak taką nakładkę wykonać? Oto przepis.

Zadanie

Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej aktywnie promuje profilaktykę raka prostaty.  Jako jeden z elementów kampanii, postanowiła stworzyć nakładkę na zdjęcia profilowe i udostępnić ją fanom na profilu fundacji. Dobrym momentem, które podniesie zasięg akcji będzie przypadający na 23 czerwca, Dzień Ojca. Nakładka będzie adresowana do kobiet.

Projekt

Przygotujemy dwie grafiki w formacie PNG, z przeźroczystym tłem o proporcjach 1:1 (wymiar 2400×2400 px) będą to:

  • logotyp akcji, który umieścimy w prawym górnym rogu
  • hasło „Tato – kocham Cię! Nie ryzykuj i zbadaj prostatę.”, który damy na dół ramki

Wykorzystamy udostępniane przez Facebooka Frame Sudio. Wchodzimy na stronę https://www.facebook.com/frames/manage/ i klikamy przycisk „Create Frame”, w prawym górnym rogu ekranu. Wyświetli się pop-up, gdzie jest możliwość wgrania zdjęcia i ustawienia grafik w odpowiednim porządku. Mamy tutaj do dyspozycji warstwy, więc możemy nakładać zdjęcia jedno na drugie. Możemy również wykorzystać przyciąganie grafik do skrajnych krawędzi zdjęcia.

Frame Studio dla Facebooka

Następnie metodą “drag and drop” dodajemy grafiki. Możemy je też skalować. Uzyskujemy taki oto efekt:

Frame Studio dla Facebooka – dodawanie grafik

Następnym krokiem jest dodanie opisów nakładki. Uzupełniamy nazwę, lokalizację, plan publikacji i słowa kluczowe. Możemy zawęzić obszar na którym nakładka będzie dostępna. Określimy też harmonogram publikacji nakładki. Do dyspozycji mamy także 10 słów kluczowych, wpisując je dajemy większe szanse na odnalezienie nakładki przez użytkowników.

Frame Studio – uzupełnianie opisów

Ostatnim etapem jest publikacja efektu. Widzimy nazwę nakładki oraz trzy kreacje: kwadratową, pionową i poziomą.

Frame Studio – trzy kreacje: kwadratowa, pionowa i pozioma

Efekt końcowy przedstawiać się będzie następująco:

Ostatnim etapem jest możliwość publikacji efektu jako postu. Wprowadzamy tekst, przykładowe zdjęcie i ustawiamy cel, którym może być zastosowanie nakładki jeśli będziemy robić selfie w aplikacji Facebooka lub zastosowanie jej na zdjęcie profilowe.

Frame Studio – publikacja efektu jako postu

Jak widać stworzenie nakładki nie jest trudne. Wykorzystując Frame Studio, możemy w łatwy sposób pomóc ludziom wyrazić siebie, pokazać wsparcie, świętować ważne wydarzenie lub zwyczajnie pokazać swój nastój w danej chwili, a co ważne wykorzystać narzędzie do celów marketingowych. A gdy nam się to znudzi, także łatwo nakładkę możemy usunąć.