was successfully added to your cart.

Koszyk

Nie tak dawno zainstalowanie Messengera na stronie internetowej wymagało niemal zdolności ekwilibrystycznych. To czasy minione, Messenger rozwija się.

Teraz dzięki pluginowi Facebook Messenger otrzymujemy czat na własnej stronie nie ponosząc żadnych kosztów. Zyskujemy też integrację pomiędzy portalem internetowym a stroną na Facebooku. Jest to także dobre rozwiązanie wspomagające, np. sprzedaż (rozmawiając z użytkownikiem w ten sposób – wiesz z kim prowadzisz rozmowę). Stanowi to przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami, tj. anonimowymi chatami, które spotykaliśmy od czasu do czasu na stronach internetowych. Kolejną zaletą jest to, że czat jest duplikowany do aplikacji Messengera – a to oznacza, że konwersację możesz kontynuować w późniejszym czasie, kiedy to już użytkownik opuści twoją stronę internetową, a ty np. znajdziesz dla niego rozwiązanie, produkt czy odpowiedź.

Nowa wersja Platformy Messengera o numerze 2.4 pozwala na instalację Messengera na własnej stronie internetowej (Uwaga! domena musi posiadać cetryfikat ssl) w niemal 3 minuty. Jest łatwo, lekko i przyjemnie, i do tego:

  • możemy edytować powitanie dynamicznie, aby personalizować go dla Klienta lub lepiej zintegrować go ze stroną w której wtyczka jest otwarta,
  • ukrywać/pokazywać okno powitalne,
  • sterować kiedy wtyczka powinna się pojawiać a kiedy nie,
  • wybrać niestandardowy kolor okienka czatu,
  • wysyłać automatyczne wiadomości do swoich fanów,
  • zmieniać atrybut “ref”.

Będziemy chcieli osiągnąć takie oto okienko na naszej stronie internetowej:

Łączymy Fanpage ze stroną

Aby dodać Messengera obsługującego nasz Fanpage do strony internetowej musimy na zarządzanym przez nas Fanpage’u uruchomić wtyczkę do czatu z klientami. W tym celu przechodzimy na Fanpage, klikamy w Ustawienia (na górze po prawej). Po prawej stronie znajdujemy zakładkę Platforma Messengera i przechodzimy do sekcji Wtyczka do czatu z klientami i naciskamy przycisk Skonfiguruj.

Miejsce lokalizacji wtyczki do czatu z klientami fanpage’a

Konfiguracja wtyczki

Po naciśnięciu przycisku Skonfiguruj na pierwszym ekranie wybieramy domyślny język i personalizujemy powitanie.
Następnie ustawiamy czas odpowiedzi i ustalamy kolor okna Messengera

W ostatnim oknie dodajemy domenę witryny. Nie zapomnamy tutaj o dodaniu przedrostka “https“. Tylko witryny poddające szyfrowane połączenie ssl są mogą zostać obłużone przez wtyczkę. Kopiujemy kod i wklejamy na stronę www, na której ma być wyświetlana wtyczka. To wszystko.

Kod wklejamy po otwierającym znaczniku <body> na każdej stronie, na której ma być wyświetlana wtyczka. To już wszystko. Dla wnikliwych źródło, w którym zaznajomicie się z pozostałymi opcjami wtyczki.

Mam nadzieję, że dzięki chatowi na stronie internetowej usprawnicie komunikację z klientami i przy okazji zdobędziecie kilku nowych fanów.

Miłej zabawy.

źródło:
https://blog.messengerdevelopers.com/
https://developers.facebook.com/docs/messenger-platform/discovery/customer-chat-plugin?ref=fbb_blog#