Skip to main content

Sklep na Facebooku to potężne narzędzie. Przy jego pomocy możemy prezentować produkty fanom oraz prowadzić skuteczny remarketing (wyświetlać reklamy produktów osobom które porzuciły koszyk w naszym e-sklepie). 

Jeśli posiadamy sklep na WordPressie możemy zaimportować z niego nasze produkty do katalogu na Facebooku a następnie stworzyć w oparciu o ten katalog sklep na Facebooku.

Mając sklep na Facebooku, możesz w swoich postach oznaczać produkty na swoich postach. To świetne narzędzie wspomagające sprzedaż.

Możemy to zrobić na kilka sposobów. My użyjemy bezpłatnego pluginu Product Feed for Woocommerce (https://rextheme.com/best-woocommerce-product-feed/) za którego pomocą stworzymy plik XML z naszymi produktami. Udostępnimy go Facebookowi, który na jego podstawie stworzy katalog produktów. Następnie stworzymy sklep na Facebooku, który będzie wyświetlał naszym fanom produkty z tego katalogu. Cała sprzedaż nie będzie jednak odbywała się na Facebooku lecz w naszym sklepie. Bo wtedy będziemy mieli kontrolę nad całym procesem sprzedaży.

Krok 1 – Tworzenie listy produktów XML  w WooCommerce

Instalujemy plugin Product Feed.https://wordpress.org/plugins/best-woocommerce-feed/ Aktywujemy.

Na samym początku musimy ręcznie przypisać nasze produkty do kategorii Google. Nie jest to trudne. Wystarczy po prawej stronie, przy produkcie wpisać nazwę po angielsku. Plugin wyświetla dostępne możliwości skategoryzowania produktu. Przypisane kategorie do produktów zapisujemy np. „kategorie”.

Teraz tworzymy nowy Feed (Add New Feed) dla naszego katalogu na Facebooku. Katalog to miejsce w którym zebrane są produkty. Na produkt, tak jak w sklepie, składa się cena, opis produktu, kategoria, opis. Feed to zbiór produktów i danych ze sklepu. Co ważne można ustawić aby Feed sam aktualizował się pewien czas.

Możemy wszystkie wartości pozostawić domyślnie zaznaczone.  Możemy także tworzyć Feed kolejno wdg opcji z wybranej kategorii, ustawić okres aktualizacji, uwzględniać warianty produktu, atrybuty,  grupy,  wykluczać produkty niewidoczne, pomijać atrybuty z pustą wartością. Bezpłatna wersja pluginu umożliwia dodanie 50 artykułów.

Następnie przechodzimy do konfiguracji Feeda. Wybieramy

  • Typ Merchant/sprzedawcy: Facebook
  • File Format: XML

Następnie konfigurujemy atrybuty Feeda. W większaści przypadków zmieniamy dwa ostatnie:

  • Manufacturer, ustawiamy jako „static” i wpisujemy nazwę pod jaką chcemy produkty sprzedawać. Będzie to nasza marka.
  • Google Product Category, tu wybieramy uprzednio zdefiniowane kategorie produktu – będzie to ostatnia pozycja na rozwijanej liście.

Zapisujemy. W panelu po prawej stronie pojawi się link do Feeda. To ten link zaciągnie produkty z opisami do Facebooka.

Krok 2 – Tworzenie sklepu na Facebooku

Wchodzimy do naszego Managera Firmy (zwanego także Business Managerem, Kontem Firmowym) i wybieramy Managera Sprzedaży. Możemy też wpisać www.business.facebook.com/commerce.

Wybieramy dodaj katalog.

Wybieramy Typ: Handel elektroniczny: Produkty

W drugim oknie wybieramy Prześlij informacje o produktach. Nasze konto i nazwę katalogu.

W ten sposób utworzymy katalog.

W kolejnym kroku należy połączyć źródło danych z katalogiem. Będąc wciąż w Managerze sprzedaży klikamy Katalog>Źródła danych>Dodaj przedmioty>Dodaj wiele przedmiotów

Wybieramy opcję „Zestawienie danych”.

i kolejno:

  • „Zaplanowane zestawienie”
  • „Skonfiguruj zestawienie” gdzie podajemy ścieżkę do pliku XML, nie jest ona domyślnie chroniona hasłem.
  • „Zaplanuj aktualizacje” – tutaj można ustawić godzinę lub dzień w których Facebook będzie próbował połączyć się z plikiem w celu aktualizacji produktów.
  • „Uzupełnij ustawienia” – tutaj wybieramy walutę jako PLN i nazywamy źródło danych, tak abyśmy je mogli rozpoznać.

Katalog zostanie utworzony. Pojawi się też raport. Grafiki muszą mieć co najmniej 500×500 px, posiadać opis oraz nazwę producenta oraz być opisane kategoriami google.

Krok 3 – podpięcie piksela Facebooka

Ten krok można pominąć, ale piksel pomaga min. w prowadzeniu skutecznych działań marketingowych (w tym remarketing) związanych z produktami w katalogu. Piksel ustawić można też w Managerze zdarzeń. (https://business.facebook.com/events_manager2/)

Aby podpiąć piksel należy wejść w zakładkę Wydarzenia

Krok 4 – Ustawienia Katalogu

Warto się przyjrzeć tej zakładce, bo można tutaj ustawić w jaki sposób zdjęcia będą przycinane w sklepie i reklamach.

Krok 5 – podpięcie sklepu na Facebooku

Przyszła w końcu pora aby podpiąć katalog pod sklep na Facebooku, aby to zrobić należy włączyć zakładkę Sklep albo przełączyć szablon Sklep na swojej stronie.

Teraz można wrócić do swojego Managera sprzedaży (https://business.facebook.com/commerce/) i wejść do katalogu nad którym procowaliśmy. Przechodzimy do zakładki Sklepy i naciskamy przycisk Przejdź do sklepów. Pojawi się kilka ekranów. W tym nasze strony firmowe, katalog, w tym metoda przejścia do kasy. Nam zależy na finalizacji zakupu w witrynie, tę opcję więc zostawiamy.

W kolejnym kroku wpisujemy

  • Dokąd wysyłasz produkty > Polska
  • Adres e-mail firmy
  • Z jaką witryną chcesz połączyć sklep – wpisujemy adres. Jeśli nie zweryfikowałeś tego adresu, zostaniesz poproszony o potwierdzenie, że jesteś jego właścicielem

Przeczytaj umowę handlową z Facebookiem i zakończ konfigurację. Sklep zostanie utworzony.

Krok 5 – budowanie sklepu

otrzymasz komunikat, że możesz rozpocząć sprzedaż. Przywita Cię nowy Kreator sklepów. Koniecznie zapoznaj się z samouczkami. Dopasuj kolejność wyświetlania produktów.

Brawo! To już wszystko. Sklep po weryfikacji zacznie wyświetlać Twoje produkty.

Zostaw komentarz