was successfully added to your cart.

Koszyk

To prawda, Facebook ogranicza zasięgi, wprowadza aktualizację algorytmu rankingu strumienia (News Feeda). Od teraz zasięgi profili firmowych będą ograniczane. Te aktualizacje będą prowadzone etapami, co najmniej przez pół roku.

Zuckenberg ogranicza bierną konsumpcję treści na Facebooku

W rezultacie zobaczymy mniej treści publicznych, w tym filmów, postów od firm, organizacji czy osób publicznych. Do tej pory o tym co widzieliśmy na News Feedzie decydowały:

  • reakcje,
  • komentarze,
  • udostępnienia,

teraz decydować będą także:

  • próby nawiązania rozmowy
  • interakcje pomiędzy osobami,

Także Facebook będzie ustalał wyższy priorytet wiadomościom od bliskich znajomych czy rodziny.

Wszystko to kosztem wiadomości publicznych.

Teraz trudniej zdobyć zasięg firmom, organizacjom i osobom publicznym

Pokazywanie, przez Facebooka, na News Feedzie większej ilości informacji od rodziny czy znajomych spowoduje, że automatycznie posty od polubionych kont biznesowych, organizacji czy osób publicznych będą mniej widoczne. Dotyczyć to będzie także treści video. Mało atrakcyjne treści nie będą promowane przez system rankingowy News Feeda.

„Zobacz najpierw” lekarstwem na ograniczone zasięgi

Facebook nie zostawia jednak stron samym sobie. Dla prawdziwych fanów stron, dostępna jest opcja „Zobacz najpierw”, którą można znaleźć w Preferencjach News Feeda. Zaznaczenie jej sprawi że zawsze będziemy widzieli posty naszej ulubionej strony.

Ranking News Feeda promuje tylko ważne relacje i zaangażowanie

Te z postów, które generują zaangażowanie będą pojawiały się wyżej w News Feedzie. Ranking będzie promował:

  • relacje filmowe na żywo
  • wydarzenia lokalne
  • ważne interakcje

Bez obaw, zmiany w rankingu nie oznaczają, że z News Feeda znikną informacje ze stron. Będzie ich po prostu mniej. Jeśli teraz jest ich 5%, Facebook ograniczy ich obecność do 4%. Ktoś powie, to i tak bardzo znaczne cięcie. Tak, będzie trudniej zdobyć fanów. Jednak zaangażowanie, które zdobędziemy będzie trwalsze i bardziej prawdziwe. Wydaje mi się, że walka Facebooka z clickbaitami, spamem jest nieunikniona i ważna. News Feed Facebooka jest chętnie wykorzystywany przez marketerów. Szum informacyjny na tablicy sprawiał, że odbiorca gubił się w gąszczu reklam, udostępnianych łańcuszków, niepotwierdzonych informacji. Nowa sytuacja sprawi, że niektórzy marketerzy będą musieli zaktualizować swoje strategie i zatroszczyć się o budowanie prawdziwych relacji z fanami.