was successfully added to your cart.

Koszyk

Jak pisałem wcześniej, Facebook bardziej stawia na reakcje pomiędzy użytkownikami niż pomiędzy użytkownikiem a stroną. W związku z tym administratorzy niektórych stron biznesowych, organizacji i osób publicznych, już w styczniu 2018 roku, zanotują mniejsze zasięgi, zaangażowanie i spadek przyrostu fanów. Wszystko przez aktualizacje rankingu News Feeda.

Dlaczego firmy walczą o fanów

  • budowa wizerunku
  • większa ilość potencjalnych klientów
  • budowa zaufania
  • większy zasięg

News Feed, w skrócie, to miejsce na Facebooku, gdzie pojawiają się treści opublikowane lub udostępnione przez twoich znajomych, strony które lubisz.

Facebook chce aby użytkownicy spędzali na nim więcej czasu.

Zmiany były konieczne. Powołując się na ideę powstania Facebooka, czyli miejsca na budowanie relacji ze znajomymi, rodziną, Zuckenberg walczy z szumem informacyjnym, clickbaitami, fałszywymi wiadomościami, spamem. W rezultacie aktualizacji algorytmu odbiorca na News Feeda ma otrzymywać angażujące, wartościowe informacje. Dzięki nim będzie mu łatwiej wchodzić z innymi ludźmi w interakcję. „Po głowie” dostaną przy okazji strony brandów, bo ich widoczność w News Feedzie spadnie. Będzie to wyzwanie dla opiekunów stron. Będą musieli tworzyć treści bardziej użyteczne, bardziej angażujące. Odejść od strategii ukierunkowanej jedynie na pozyskanie fana. Zuckenberg chce aby użytkownicy spędzali na Facebooku więcej czasu, bardziej ufali zawartym na nich treściom a to więcej aktywnie konsumowali i więcej się w nie angażowali.

4 sposoby na ograniczenie zasięgu strony na Facebooku:

  • publikowanie informacji z niewiarygodnych źródeł
  • publikowanie nieaktualnych informacji
  • publikowanie i tworzenie clickbaitów
  • publikowanie postów, które tak naprawdę, są reklamami
  • zmuszanie po polubienia, kupienia (kup, polub, zainstaluj, wypełnij,..)

7 sposobów na zwiększenie zasięgu strony na Facebooku:

  • publikacja wysokiej jakości treści, które pomagają budować wspólne relacje
  • tworzenie treści o charakterze informacyjnym, czyli przynoszącym korzyść odbiorcy
  • publikacja wiarygodnych informacji – zaufane źródła będą lepiej widoczne.
  • publikacja treści które interesują lokalnych odbiorców
  • stosowanie różnorodnych formatów postów (zdjęcia karuzelowe, slideshow, infografika…)
  • reklamowanie produktów i usług
  • relacje na żywo oraz Q&A na żywo
  • ograniczanie ilości tekstów w obrazie – wykorzystaj narzędzie do sprawdzania ilości tekstu w obrazie, bjeśli tektu w grafice będize więcej niż 20%, zasięg posta będzie ogracznony https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
  • zwięzłość
  • Jeśli Twoją stronę lubi mniej niż 5000 osób, włącz optymalizację grupy odbiorców pod kątem postów strony – wejdź na stronę, kliknij pozycję Ustawienia w górnej części strony. W obszarze Ogólne kliknij pozycję Optymalizacja grupy odbiorców pod kątem postów. Zaznacz pole obok opcji Zezwól na wybór preferowanych grup odbiorców oraz ograniczanie grupy odbiorców Twoich postów. Zapisz zmiany.
  •  publikowanie ograniczonych czasowo postów (harmonogram publikacji, łącznie z planowaniem końca publikacji)