was successfully added to your cart.

Koszyk

Notyfikacje webpush to świetne rozwiązanie, dzięki któremu skutecznie podniesiemy poziom komunikacji z klientem. Jak pisałem wcześniej tutaj, przy ich pomocy możemy wysyłać do naszych odbiorców informacje o kluczowych wydarzeniach, produktach, nowych ofertach – możliwości jest wiele. Oto w jaki sposób wdrożyć je na naszą stronę.


Powiadomienia push w sieci (webpush) to wiadomości, które można wysyłać do użytkownika za pośrednictwem komputera i internetu. Są to wiadomości w stylu alertów, które pojawiają się w górnym lub dolnym prawym rogu ekranu komputera lub pojawiają się na urządzeniu mobilnym, w sposób prawie identyczny z powiadomieniami wysyłanymi przez aplikacje. Powiadomienia push są dostarczane na pulpit lub ekran urządzenia mobilnego użytkownika, gdy tylko jego przeglądarka jest otwarta. Przy czym nieważne, czy użytkownik ma otwartą stronę internetową, której pozwolił na wysyłanie powiadomień.


Zakładamy konto na SendPulse

Aby móc wysyłać powiadomienia musimy założyć konto na jednym z portali, które umożliwią nam ich obsługę. Jest ich dosyć sporo. Ja wybrałem SendPulse, dlatego, że usługa jest darmowa jeśli ilość subskrybentów nie przekroczy 2500. Zakładamy konto i uzupełniamy dane. Narzędzie oprócz notyfikacji oferuje wysyłkę emaili, obsługę SMTP, ale my skupimy się na naszym celu i wybierzemy zakładkę Push, która znajduje się w górnej części panelu.

Wybieramy zakładkę PUSH
Naciskamy przycisk “Add new website”

Wprowadzenie nazwy strony i powitania

Kolejnym krokiem jest dodanie nazwy strony, na której chcemy zaimplementować powiadomienia push oraz uzupełnienie ogólnych ustawień:

  • obrazka z powiadomieniem – możemy zostawić domyślny lub wgrać uprzednio przygotowaną grafikę o wymariach 128x128px.
  • informacji z prośbą o subskrypcję (monit przy otwarciu, po kliknięciu w link lub przycisk), jeśli wybierzemy opcję “custom request” będziemy mogli dostosować miejsce pojawienia się okna z prośbą.

Wybieramy opcję “By opening website” i przechodzimy do następnego kroku.

Wpisujemy nazwę strony na której chcemy zaimplementować powiadomienia
Dostosowywujemy ikonę w oknie powiadamiania
Wybieramy w jaki sposób ma wyglądać prośba o subskrypcję

Wgranie plików do nagłówka strony  i na serwer

Aby nasze powiadomienia push pojawiły się na stronie należy w nagłówek naszej strony, pomiędzy tagi <head</head>, wkleić podany kod java script. Można to zrobić edytując pliki szablonu strony. Ja użyłem pluginu Simple Custom CSS and JS ponieważ używam Wodrdpressa. Musimy również pobrać dwa pliki i przy pomocy FTP przegrać je do katalogu głównego naszego serwera.

Po wykonaniu tych czynności naciskamy na przycisk “Check the settings” a po poprawnej weryfikacji “Finish”. Powiadomienia zostały w ten sposób wdrożone.

Kod java script do umieszczenia w nagłówku strony
Dwa piki do umieszczenia w katalogu głównym strony, na serwerze

Ustawienia wiadomości powitalnej

Już możemy wysyłać powiadomienia. Notyfikacje już są widoczne na naszej stronie. My wejdziemy w “Website settings” i ustawimy dokładny wygląd powiadomienia powitalnego. Pojawi się ono osobie, która potwierdziła chęć otrzymywania wiadomości push.

Ustawienie wiadomości powitalnej dla osoby subskybującej powiadomienia push

Tworzenie pierwszej kampanii z powiadomieniem push

W lewym górnym rogu znajdujemy przycisk “Send PUSH” i wypełniamy składowe powiadomienia push (z czego składa się powiadomienie – napisałem tutaj). Możemy dla przeglądarki Chromium, Chrome ustawić dodatkowe opcje, np. dwa przyciski i ekstra dużą grafikę.

Przycisk Send PUSH
Treść wiadomości push
Przewidywany wygląd notyfikacji PUSH

Wdrożenie powiadomień push na stronę internetową nie należy do najtrudniejszych. Obsługa i tworzenie kampanii nie generuje kosztów. Jest to tanie i skuteczne narzędzie wspomagające komunikację marketingową. Notyfikacje działają na każdym systemie operacyjnym oraz smartfonach (z wyjątkiem produktów Apple). Na pewno pomagają zwiększyć ruch na stronie, komunikować się w czasie rzeczywistym z odbiorcami i są skuteczniejsze niż kampanie z wykorzystaniem emaili.