was successfully added to your cart.

Koszyk

Załóżmy, że jestem zainteresowany zakupem telewizora LG  49uk6300 i chcę się dowiedzieć czegoś konkretnego o tym produkcie – szukam najniższej ceny, specyfikacji, opinii etc. dlatego wpisuję w przeglądarkę nazwę dokładnie tego modelu. Otrzymuję wynik:

Dzięki zastosowaniu reklamy dynamicznej pojawia się reklama, na którą zwrócę uwagę ponieważ dotyczy dokładnie interesującego mnie modelu. I jestem tego pewien, bo w nagłówku reklamy otrzymuję dokładne zwrot “Telewizor LG 49UK6300 UHD najlepsza cena, opinie‎”. Można zastanawiać się jak dużo pracy zostało poświęcone na stworzenie tak idealnie dopasowanej reklamy! Przecież w sklepie znajdują się tysiące produktów i każdy z nich wyświetla precyzyjną nazwę w reklamie! Jak duży musi być budżet marketingowy? Ile osób tworzy reklamy dla tysięcy towarów? Ile czasu to zajmuje i jak wprowadzić tysiące słów kluczowych do kampanii? 

Zagadkę da się prosto wytłumaczyć. Sklep wykorzystał reklamy dynamiczne (DSA – ang. Dynamic Search Ads), w których nagłówek i strona docelowa są generowane automatycznie przez algorytmy Google’a. Jest to szczególnie przydatne, gdy jako producent czy sprzedawca oferujemy dużo produktów. Oto jak szybko stworzyć dynamiczną kampanię w Google Ads.

Jak działa DSA – Dynamic Search Ads?

Jeśli użytkownikowi po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania nie pokaże się nasza reklama, np. dlatego, że nie przewidzieliśmy takiego słowa kluczowego w naszej kampanii, algorytm Ads Google porówna zapytanie z treściami, które są na naszej stronie internetowej. Jeśli znajdzie podobne, to automatycznie utworzy reklamę na podstawie szablonu i wyświetli ją użytkownikowi i odeśle do najlepiej dopasowanej podstrony pod kątem wprowadzonego zapytania.

Schemat reklamy dynamicznej (DSA – Dynamic Search Ads)

Tworzenie kampanii

Należy klasycznie ustawić nową kampanię w systemie Google Ads w tym, jak zawsze, zwrócić uwagę aby:

  • określić sieć wyszukiwania Google
  • zawęzić harmonogram – aby chronić budżet
  • określić stawki reklamowe na niższe niż te, które ustalamy dla standardowych kampanii

Jednak najważniejszą częścią będzie dla nas okno “Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce”.

Tutaj należy wybrać witrynę na podstawie której, będą tworzone dynamiczne nagłówki reklamy. Treści mogą być generowane na podstawie zindeksowanych podstron lub na podstawie dostarczonego przez nas pliku z podstronami.

Zatwierdzamy opcje i przechodzimy dalej.

Tworzenie grupy reklam i szablonu dynamicznych reklam

Tworzymy grupę reklamy i od razu trzeba skorzystać z określenia dynamicznych kategorii reklam – wybrać kilka stron pasujących celu kierowania reklam lub wykluczyć strony z których Google ma nie korzystać przy generowaniu reklam. Tworząc taki szablon należy pamiętać że mamy wpływ jedynie na dwa wiersze, strona docelowa, nagłówek i wyświetlany URL będą generowanie automatycznie. Dlatego trzeba pamiętać aby tekst był ogólny i pasował dla większości produktów.

Szablon reklamy dynamicznej DSA

Szablon reklamy dynamicznej DSA

W rzeczywistości w nagłówku reklamy znajdzie się tytuł strony z produktem i dlatego ważne jest aby w nich zawierać nazwy produktów czy usług.

Zatwierdzamy i gotowe!

Podsumowanie

Zalety reklam dynamicznych:

  • Pozwalają wyłapać niestandardowe wyszukiwania użytkowników.
  • Oszczędzają nasz czas.
  • Pozwalają na obecność w wynikach na słowa kluczowe typu “long tail” (rzadko używane słowa kluczowe).

Przeznaczone są dla:

  • Dobrze zaindeksowanych i zoptymalizowanych witryn.
  • Witryn z dużą ilością podstron, czyli z dużym asortymencie.
  • Dla witryn w których treści szybko się zmieniają.

Warto pamiętać:

  • DSA podczas generowania nagłówka korzysta z treści zawartej pomiędzy tagami <title></title>.
  • Z DSA warto wykluczyć wszystkie typowo “niesprzedażowe” podstrony.
  • Reklamy w kampanii DSA mają dynamicznie generowany nagłówek i docelowy URL
  • Przy optymalizacji używaj atrybutu PAGE_CONTENT, który przeanalizuje reklamę pod kątem określonych słów kluczowych

Reklamy dynamiczne stanowią doskonałe uzupełnienie prowadzonych kampanii. Cechują je duże możliwości optymalizacji co jest bardzo ważne. Kampanie możemy kierować na poszczególne grupy produktów czy usług. W tym celu możemy tworzyć i wykluczać poszczególne cele reklamowe korzystając z rozbudowanego narzędzia filtrów.
Dzięki nimi na pewno oszczędzimy czas, a roboty Google’a automatycznie zatroszczą się aktualizację treści reklam, a my wciąż będziemy mieli kontrolę nad kampanią i przekazem.