was successfully added to your cart.

Koszyk

O systemie reklamowych Google Ads pisałem tutaj. Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o remarketingu standardowym i zbudować kampanię remarketingową opartą na liście remarketingowej. Ale może po kolei.

Remarketing to sposób na wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły stronę internetową marki. Po jej opuszczeniu reklamy będą wyświetlać się tym osobom. Niewątpliwie dzięki temu mechanizmowi nasze reklamy będą widoczne na przykład po tym, gdy klient doda produkt do koszyka a nie sfinalizuje transakcji, wypełni formularz kontaktowy, odwiedzi landingpage, stronę z konkretnymi lub popularnymi artykułami lub naszą witrynę. Możliwości jest wiele, niemal tyle co potrzeb.

Tworzenie listy remarketingowej

Stworzymy listę remarketingową dla osób powracających na naszą stronę. W efekcie na liście będą zapisane osoby, które odwiedziły stronę dwa lub więcej razy w przeciągu 30 ostatnich dni. W tym celu wchodzimy na konto Google Analytics.
W lewym dolnym rogu znajdziemy panel “Administracja”
W kolumnie “Usługi” znajdujemy “Definicje list odbiorców” i klikamy na “Odbiorcy”
Ustawiamy kolejno źródło odbiorców jako “Wszyscy użytkownicy witryny”, definicję odbiorców jako “Powracający użytkownicy”.
Okres członkostwa w liście ustalamy jako 30 dni.

Google Analytics. Lista remarketingowa powracających użytkowników.

W ostatnim kroku przypisujemy listę do naszego konta Google Ads oraz Analytics. Teraz na podstawie listy możemy stworzyć naszą pierwszą kampanię remarketingową.

Uwaga! Wyświetlanie reklam w ramach list marketingowych jest możliwe przy spełnieniu warunków: co najmniej 100 aktywnych użytkowników w przypadku kampanii w sieci reklamowej w przeciągu 30 dni  oraz 1000 użytkowników w sieci wyszukiwania w przeciągu 30 dni.

Tworzenie kampanii remarketingowej w Google Ads

Kiedy już mamy przypisaną listę do naszego konta Google Ads możemy zająć się tworzeniem nowej kampanii. Tworzymy więc nową kampanię a jej cel ustawiamy jako “Sprzedaż”.
W ramach kampanii chcemy wyświetlać śledzące reklamy w sieci reklamowej Google (znajdują się w niej ponad dwa miliony stron i która dociera do ponad 90% użytkowników) dlatego jako typ kampanii wybieramy “sieć reklamowa”, podtyp zaś – “standardowa kampania w sieci reklamowej”. Ustawiamy interesujące nas parametry (np. lokalizacje, języki, określamy stawki) i w oknie “Odbiorcy” wyszukujemy i zaznaczmy stworzoną wcześniej listę.

Google Ads. Ustawienie listy remarketingowej w panelu

W ten sposób ustawiliśmy wyświetlanie reklam osobom wpisanym na listę remarketingową.