O systemie reklamowych Google Ads pisałem tutaj. Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o remarketingu standardowym i zbudować kampanię remarketingową opartą na liście remarketingowej. Ale może po kolei.
Tworzenie listy remarketingowej
Stworzymy listę remarketingową dla osób powracających na naszą stronę. W efekcie na liście będą zapisane osoby, które odwiedziły stronę dwa lub więcej razy w przeciągu 30 ostatnich dni. W tym celu wchodzimy na konto Google Analytics.
W lewym dolnym rogu znajdziemy panel “Administracja”
W kolumnie “Usługi” znajdujemy “Definicje list odbiorców” i klikamy na “Odbiorcy”
Ustawiamy kolejno źródło odbiorców jako “Wszyscy użytkownicy witryny”, definicję odbiorców jako “Powracający użytkownicy”.
Okres członkostwa w liście ustalamy jako 30 dni.

W ostatnim kroku przypisujemy listę do naszego konta Google Ads oraz Analytics. Teraz na podstawie listy możemy stworzyć naszą pierwszą kampanię remarketingową.
Uwaga! Wyświetlanie reklam w ramach list marketingowych jest możliwe przy spełnieniu warunków: co najmniej 100 aktywnych użytkowników w przypadku kampanii w sieci reklamowej w przeciągu 30 dni oraz 1000 użytkowników w sieci wyszukiwania w przeciągu 30 dni.
Tworzenie kampanii remarketingowej w Google Ads
Kiedy już mamy przypisaną listę do naszego konta Google Ads możemy zająć się tworzeniem nowej kampanii. Tworzymy więc nową kampanię a jej cel ustawiamy jako “Sprzedaż”.
W ramach kampanii chcemy wyświetlać śledzące reklamy w sieci reklamowej Google (znajdują się w niej ponad dwa miliony stron i która dociera do ponad 90% użytkowników) dlatego jako typ kampanii wybieramy “sieć reklamowa”, podtyp zaś – “standardowa kampania w sieci reklamowej”. Ustawiamy interesujące nas parametry (np. lokalizacje, języki, określamy stawki) i w oknie “Odbiorcy” wyszukujemy i zaznaczmy stworzoną wcześniej listę.

W ten sposób ustawiliśmy wyświetlanie reklam osobom wpisanym na listę remarketingową.