was successfully added to your cart.

Koszyk

Strony docelowe, choć bardzo podobne do zwykłych witryn internetowych, budowane są w bardzo charakterystyczny sposób. Niewiele miejsca zostawia się tutaj przypadkowi. Są konstruowane w ten sposób, aby osoba, która na niego trafi, dokonała z góry określonego działania, w wyniku którego dojdzie do sprzedaży produktu lub konwersji (czyli określonego działania np. pobrania ebooka, zostawienia numeru telefonu, zakupu etc.).

Landing Page tworzy się z myślą o:

  • promocji nowych produktów,
  • zbieraniu leadów, czyli kontaktów (email, telefon),
  • rejestracji w serwisie,
  • promocji w celu zwiększenia sprzedaży i czy pozyskania klienta,
  • zbieraniu uwag i danych za pomocą formularzy.
Landing page – to pierwsza strona na którą trafia odwiedzający pozyskany na skutek działań marketingowych.

Kluczowe cechy, dzięki którym strona docelowa wygląda świetnie i zapewnia dobrą konwersję, to:

 

Wygląd, który nie rozprasza

Landing page ma za zadanie spełnić konkretny cel. Dlatego ważne jest usunięcie wszystkich elementów, które mogą zaburzyć jego osiągnięcie. Warto stosować zasadę, że im mniej tym lepiej. Wszystkie elementy interfejsu, które mogą powodować rozproszenie użytkownika należy usunąć. Dotyczy to przede wszystkim linków zewnętrznych, które powodują opuszczenie strony. Żeby skierować uwagę odwiedzającego na wykonanie działania należy wyróżnić kolorem lub wielkością przyciski CTA.

Grafika przykuwa uwagę

Grafika pełni ważna rolę w przekazie marketingowym. Dopasowane do potencjalnego klienta obrazy, ilustracje oraz filmy na stronach docelowych pomagają przekonywać do zakupu czy innej konwersji. Mają na celu pokazanie i podkreślenie wyjątkowych walorów produktu, mogą również budować spójną opowieść o produkcie czy usłudze.

Video skutecznie przekonuje

Filmy potrafią angażować odbiorcę skuteczniej niż nieruchoma grafika.  Dlatego są coraz częściej wykorzystywane przez duże agencje reklamowe na obsługiwanych przez nie landing page’ch. Jeśli film jest dobrze wykonany, może zaangażować odbiorców i przekazywać im cenne informacje na temat produktu czy usługi w krótkim czasie. Coraz więcej firm zwraca uwagę na wykorzystywanie filmów do budowania zaangażowania.
Strony landingowe coraz częściej odwiedzane są z urządzeń mobilnych. Dlatego jeśli decydujemy się na wykorzystanie filmów, konieczne jest także zastanowienie się na formatem pionowym czy kwadratowym filmu. Kolejnym, nie mniej ważnym jest załączenie do niego napisów, bo z telefonów korzystamy w pracy, w miejscach publicznych, czy wszędzie tam gdzie jest głośno lub tam, gdzie po prostu nie powinniśmy.

Kolory, które wzmacniają sprzedaż

Kolory pobudzają emocje. Wpływają na zachowania odbiorców. Mogą zachęcić do sprzedaży albo wręcz do niej zniechęcić. W internecie można znaleźć wiele informacji na temat psychologii kolorów i spróbować wykorzystać ją do pobudzenia sprzedaży na landing page’u. Należy też wziąć pod uwagę, że to w jaki sposób odbieramy dany kolor zależy od kontekstu kulturowego w jakim zostaliśmy wychowani. Może się zdarzyć, że inne emocje wzbudzi dany kolor u Europejczyka a inny u Azjaty.

Kolory takie jak czerwony, pomarańczowy, żółty oraz różowy, fioletowy, to barwy, które nas pobudzają i wywołują odczucie ciepła, nastawiają działania.

Kolory zimne takie jak niebieski i zielony, uspokajają nas i koją.

  • Kolor czerwony – energia. Oznacza siłę i przyciąga wzrok. W zależności od okoliczności pobudza ale też wywołuje lęk.
  • Kolor pomarańczowy – przygoda i nowe doznania.
  • Kolor żółty – pewność, zdecydowanie.
  • Kolor różowy – zabawa i kobiecość.
  • Kolor fioletowy — elegancja i prestiż.
  • Kolor niebieski – zaufanie i bezpieczeństwo.
  • Kolor zielony –kojarzony z odpoczynkiem, naturą i dobrym jedzeniem.
  • Kolor czarny – tradycja ale też nowoczesność.

Angażująca treść

Należy skonstruować zwięzłe i opisowe nagłówkiDzięki zastosowaniu różnej, grubszej i większej od podstawowego tekstu czcionki uwaga odwiedzającego skupi się właśnie na nich. Tekst powinien być krótki i swoją formą przyciągać uwagę.

W nagłówkach można opisać:

… w jaki sposób usługi i produkty mogą pomóc:

  • Wystawiaj faktury online – zobacz jakie to proste
  • wszystkie sprawy firmowe w jednym miejscu
  • Gwarancja dostępności z opcją refundacji
  • Pełna personalizacja… zarządzanie…
  • Szybka i wygodna dostawa

… albo wezwać do działania:

  • Wybierz pakiet i testuj za darmo
  • Zapisz się i oszczędź do 30 dolarów tygodniowo
  • Pakiet już od 68, sprawdż, że to działa
  • Naucz się jak pozyskać 1000+ leadów na m-c

… powołać się na społeczny dowód słuszności:

  • Wybierz program któremu zaufało ponad 50000 firm w Polsce
  • Zdobywca międzynarodowej nagrody jakości 
  • O naszej akcji w mediach
  • Robert L. też używa naszej aplikacji

Nie zapominaj też o przyciskach CTA (Call To Action). Warto stosować naturalne i precyzyjne zwroty zachęcających do działania, czyli zamiast “kup teraz”, lepiej zastosować “kup teraz książkę z autografem”. Zamiast “wyślij formularz” warto sprecyzować: “zyskaj bezpłatną wycenę” itp. Słowa “prześlij”“wyślij” nie skłaniają do naciśnięcia przycisku, nie skłaniają do działania tak jak sądzimy.

Treść powinna także motywować do działania. Należy korzystać z języka sprzedaży, czyli korzyści. Zamiast skupiać się na wyjątkowych cechach produktu, lepiej opisać zalety dla użytkownika wynikające z posiadania produktu czy zakupu usługi. Można także ograniczyć ofertę w czasie (manipulując stanem magazynu, wprowadzając czasową promocję etc.).

3 przykłady świetnych i mniej światłych landing page w 2021 roku

Nju abonament

Rewelacyjny baner zajmujący 3/4 ekranu jest nie do przegapienia. Mamy tutaj informację, że w sieci jest ponad 1 000 000 klientów a cztery duże przyciski CTA z ofertami cenowymi od razu nakłaniają do naciśnięcie i zakupu.

Podoba się również to, że znaleziono miejsce na ziemniaka – maskotkę sieci Nju oraz to że jeszcze nad linią zagięcia ekranu zmieszczono piąty najszerszy przycisk dla niezdecydowanych, którego naciśniecie pozwala porównać oferty.

Osoby niezdecydowane, które w poszukiwaniu kolejnych informacji przewiną stronę od razu natkną się na kalkulator, gdzie same będą mogły obliczyć sobie koszty korzystania z sieci oraz ukaże im się automatyczny slider, który automatycznie będzie rotował informacje z korzyściami związanymi z przyłączenia się do Nju.

Gdyby tego było mało, można zostawić numer telefonu aby dział pozyskania klienta mógł się skontaktować i przestawić ofertę.

Dla najbardziej wytrwałych dostępne są regulaminy i dokumenty w formie pdf’u.

Można także skorzystać z czatu aby porozmawiać z konsultantem. Jeśli jednak nie wykonamy żadnej konwersji i nakierujemy kursor na górę strony, w celu jej wyłączenia, uruchomi się skrypt okna pop-up zachęcający  do zostawienia kontaktu.

W ten sposób landing page Nju zbiera konwersję od osób zdecydowanych na przyłączenie się do sieci i skorzystanie z oferty oraz od niezdecydowanych, którzy potrzebują jeszcze czasu na rozważenie oferty.

Nutella Connects

Landing Page z loterią. Jego zadaniem jest wzmocnienie sprzedaży, marki oraz zbudowanie zaangażowania. Już na wstępie zachwyca elegancki i przejrzysty czerwono-biały baner z uśmiechniętymi twarzami. Nie od razu wiemy co można wygrać. Może to dobrze, bo budżet przeznaczony na nagrody nie przekracza 6000 pln. Loterie rządzą się specyficznymi prawami. Są ściśle nadzorowane przez Izby Skarbowe… ale nie podoba się nieco mały przycisk CTA “Weź udział”. Lepiej konwertuje “Wypełnij formularz ” lub “zgłoś swój kupon”.

Po przewinięciu otrzymujemy kolejny ekran, gdzie dowiadujemy się jak grać i mamy kolejną okazję na kliknięcie przycisku CTA. Poniżej poznajemy więcej szczegółów, a mianowicie mamy podane w trzech krokach zasady oraz sekcję FAQ, regulamin.

Podoba się to, że jeśli osoba trafia na landing page po raz pierwszy – w celu zaznajomienia się z zasadami konkursu – nie odejdzie z niczym – może skorzystać ze specjalnie przygotowanego filtra na Intragram.

W ten sposób organizator loterii, w elegancki sposób wzmacnia sprzedaż oraz zachęca do oznaczenia swojego wizerunku logiem Nutelli. W ten  sposób próbuje zwiększyć świadomość marki. Przy okazji wypełniania formularza mamy okazję wybrać sklep w którym dokonaliśmy zakupu, zapewne organizator przy naszym udziale zbada jakość ekspozycji sklepowych. To dobry, świadomy ruch. Jednak jeśli się rozmyślimy nie możemy powrócić na stronę loterii ale trafiamy na główną stronę Nutelli. To mała niedogodność.

Aplikacja TVP sport

Landing został stworzony w jednym konkretnym celu – chodzi o zainstalowanie aplikacji na telefonie. Najtrudniejsze jest to, że trzeba dotrzeć do różnych grup odbiorców. Strona TVP robi to bardzo dobrze. Jest ona zaprojektowana dla różnych grup odbiorców. Od razu rzuca się w oczy nagłówek, że mamy do czynienia z nową aplikacją. W opisie przedstawiono, w kilku żołnierskich słowach, kilka korzyści jakie otrzymamy po jej zainstalowaniu – świetna jakość transmisji, możliwość sparowania z telewizorem i dostęp do informacji o sportowcach.

Pod przekazem widzimy 3 przyciski do sklepów, gdzie można pobrać aplikację. Po prawej stronie duży obrazek telefonu z uruchomioną aplikacją i transmisją meczu – czyli narodowego sportu Polaków.

Na drugim ekranie przedstawione mamy zmiany oraz zwizualizowany wygląd aplikacji na tablecie i kolejną porcję przycisków CTA. Jeśli jeszcze odbiorcy jest mało może dowiedzieć się, jakie transmisje będą prowadzone na aplikacji, że będzie miał dostęp do najnowszych materiałów wideo, terminarzy, quizów, etc. Mało? Aplikacja wspiera dark mode oraz jest bezpłatna!

Landing jest dobrze pomyślany, użytkownika nic nie rozprasza, nie ma linków powodujących wyjście bez konwersji. Kusi aby zainstalować.