was successfully added to your cart.

Koszyk

N awet najbardziej dopracowany przekaz reklamowy okaże się nieskuteczny jeśli nie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców. Google Ads pozwala na wyświetlenie naszej reklamy graficznej osobom zainteresowanym produktami naszej konkurencji.

Stwórzmy więc kampanię graficzną, gdzie zamiast docierać z nią do osób ogólnie interesujących się sportem, precyzyjnie dotrzemy tylko do osób odwiedzających witryny internetowe producentów butów, sprzętu i odzieży do biegania a także sklepów internetowych sprzedających ich produkty.  Do tego celu wykorzystamy listę niestandardowych odbiorców.

Listy niestandardowych odbiorców są bardzo skuteczne. Pozwalają na precyzyjne dotarcie do użytkowników w momencie podejmowania przez nich decyzji zakupowych.

Tworzymy nową kampanię

Aby stworzyć nową kampanię w panelu Goolge Ads klikamy niebieski ołówek i wybieramy “Nowa kampania”. Pojawi się panel z wyborem celu kampanii. Wybieramy pole Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczącego celu.

Cel kampanii w Google Ads możemy ustawiac samodzielnie

Wybieramy typ kampanii z proponowanych jako Sieć reklamowa a podtyp określamy jako Standardowa kampania w sieci reklamowej. Zatwierdzamy wybór klikając przycisk Dalej.

W nowym oknie wybierzemy:

  • Nazwa kampanii: GDN Konkurencja
  • Lokalizacje : Polska
  • Języki: polski, angielski
  • Określenie stawek: klikamy na pole Bezpośrednio wybierz strategię ustalania stawek i wybieramy CPC ustawiane samodzielnie.
  • Budżet: tu wpisujemy dzienną kwotę, którą chcemy wydać na kampanię.

Rozwijamy dodatkowe ustawienia i modyfikujemy wdg potrzeb, np.:

  • Harmonogram: od 8:00 do 22:00
  • Urządzenia: zostawiamy tylko Komputery, Witryna mobilna, Witryna na tablety
  • Wykluczenia treści: Wulgarność i ordynarny język, Dwuznaczne o zabarwieniu erotycznym, Gry.

Tworzymy Grupę reklam

Następnie tworzymy Grupę naszej Kampanii. Nazywamy ją “Konkurencja Producent i Sklep”.

W panelu Osoby wybieramy opcję Czego szukają lub co planują (odbiorcy na rynku i niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach) i wybieramy Nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach.

Nowa niestandardowa grupa odbiorców

Otworzy się panel, w którym dodamy nazwy witryn konkurencji, czyli w naszym przepadku producentów i sklepów z artykułami dla biegaczy (intersport.pl, decathlon.pl, adidas.pl, nike.com.pl, intersport.pl, maratonypolskie.pl, sklepmartes.pl, 4f.com.pl, suunto.pl, garmin.pl, etc.). Powinno ich być co najmniej 15. Możemy użyć słów kluczowych.

Kierowanie kampanii na grupę osób zainteresowanych określoną marką

Następnie określamy stawkę grupy reklam i tworzymy reklamy… i to wszystko – prosto, łatwo i przyjemnie.

W ten sposób utworzyliśmy Kampanię w sieci Google Display Network, która będzie wyświetlała reklamy graficzne wyłącznie odbiorcom, którzy odwiedzili witryny konkurencji, czyli producentów butów, odzieży, artykułów dla biegaczy. 

Trzeba pamiętać, że aby skutecznie docierać do odbiorców online, którzy aktywnie poszukują odpowiednich produktów lub usług do tak określonej listy dobrze jest dodawać słowa kluczowe i adresy URL (najlepiej, gdy łącznie jest ich 15) powiązane wspólnym tematem. Należy unikać podawania adresów URL, które wymagają od użytkowników logowania się, np. w mediach społecznościowych czy w usługach poczty e-mail. Jeśli to możliwe, warto przed rozpoczęciem kampanii skonfigurować śledzenie konwersji (nie jest to jednak konieczne) i poznać konkurencję z którą chcemy powalczyć o klienta.

Miłej zabawy.