was successfully added to your cart.

Koszyk

Wyobraź sobie, że jesteś pszczelarzem. Sprzedajesz słodki miód. Budujesz świadomość marki przy równoczesnej kontroli budżetu reklamowego. Jedną z podstawowych opcji będzie reklama na dużych portalach związanych ze zdrowiem i dietą. Oczywiście Twoi pracownicy próbowali nawiązać kontakt z działem reklamowym portali, jednak ceny reklam banerowych oferowane przez handlowców znacznie przekroczyły zaplanowany budżet. Czy wciąż jesteś skazany na niebyt w tych atrakcyjnych, dla Ciebie, reklamowo miejscach? Otóż nie!

Sieć reklamowa Google pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów ukierunkowując reklamy pod trzema kątami: Odbiorcy, czyli do kogo chcemy dotrzeć (z listy remarketingowej, zainteresowania, plany, w jaki sposób weszli w interakcję z firmą); Dane demograficzne (płeć, wiek, status rodzicielski, dochód z gospodarstwa domowego(dostępne w wybranych krajach)); Treść, czyli gdzie mają się wyświetlać reklamy (słowa kluczowe, tematy, miejsca docelowe).

Większość znaczących, ogólnopolskich serwisów, udostępnia część swojej powierzchni sieci reklamowej Google Ads. Uzbrojeni w tę wiedzę możemy kierować swoje reklamy pod właśnie te miejsca docelowe.

My zawęzimy naszą kampanię miodu w ten sposób aby reklamy słodkości wyświetlały się wyłącznie w dużych ogólnopolskich portalach związanych ze zdrowiem jak: medonet.pl, medonetmarket.pl, zdrowie.gazeta.pl, gazeta.pl/tylkozdrowie, abczdrowie.pl, zdrowie.polki.pl, zdrowie.polskatimes.pl, medme.pl etc.

Ten typ kierowania doskonale sprawdzi się jeśli chcemy budować pozytywny wizerunek lub gdy chcemy zainteresować klienta na wczesnym etapie zakupu. Na przykład publikować reklamy na portalach związanych ze zdrowiem 

Dodawanie wybranych miejsc docelowych

Gdy tworzymy kampanię możemy określić miejsca w których pojawi się nasza reklama na etapie tworzenia grupy reklam. Otwieramy zakładkę Miejsca docelowe i wpisujemy nazwy portali na których powinna pojawić się nasza reklama.

Jeśli do grupy reklamy chcemy dodać więcej niż jedno miejsce docelowe, wpisujemy je jedno pod drugim, klikając przycisk Dodaj więcej niż jedno miejsce docelowe.

Dodawanie miesca docelowego na etapie tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google Ads

Edytowanie wybranych miejsc docelowych

Oczywiście jeśli mamy gotową kampanię, możemy edytować ustawienia wyświetlania reklam w miejscach docelowych. Możemy dodawać, usuwać, wstrzymywać wyświetlanie a także zmieniać stawki reklamy w miejscach docelowych. W tym celu klikamy na Kampanię > Grupę reklam a następnie wybieramy z lewej kolumny kartę Miejsca docelowe i pod wykresem wybieramy Edytowanie miejsc docelowych.

Edytowanie miesca docelowego w Google Ads

Kierowanie reklamy do wybranych miejsc docelowych jest jedną ze strategii promocji firmy i budowanie jego pozytywnego wizerunku wśród klientów. Trzeba wziąć pod uwagę to, że naszym marketingowym celem niekoniecznie może być uzyskanie wysokiego ruchu na stronie ale sam fakt obecności na prestiżowym miejscu reklamowym w prestiżowym portalu.

Oczywiście kierowanie reklamy na miejsce docelowe możemy łączyć z innymi parametrami dostępnymi dla kierowanie grupy reklam, jak remarketing, czy status rodzicielski.

Słodkiego, miłego reklamowania się w Google Ads.