was successfully added to your cart.

Koszyk

H ashtagi to ważna część naszej kultury. Obecnie ciężko znaleźć osobę, która nie wie czym one są. Warto wiedzieć, że już w 2010 roku zostały dodane do słownika oksfordzkiego a 4 lata później do międzynarodowego słownika Scrabble. Mimo że stały się częścią kultury w social mediach wciąż wiele osób nie wie jak ich efektywnie używać. Ich rolą jest zwiększenie zaangażowania użytkowników bazując na popularnych tematach zainteresowań.

[highlight bgcolor=”#eeee22″]Według internetowego słownika angielsko-polskiego hashtag to “tag poprzedzony symbolem #” czy po prostu “symbol #” Tag – to z kolei znacznik tekstu lub po prostu slogan bądź hasło. Można zatem powiedzieć, że hashtagi z krótkim komunikatem poprzedzonym symbolem #, to słowo klucz.[/highlight] (Adamska, Studia medioznawcze, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-3552a105-713a-447a-a998-5609ab532494)

Jego podstawową funkcją jest znakowanie wpisu, dzięki temu pozostali użytkownicy portali społecznościowych łatwiej odnajdą dany wpis poprzez wyszukiwanie hasłem-tagiem.

Po pierwsze – bądź dokładny

Im bardziej jesteśmy dokładni używając hashtagów, tym lepiej możesz wyselekcjonować grupę odbiorców zainteresowanych otagowaną treścią. Warto zauważyć że hashtagi używane na platformach związanych z udostępnianiem zdjęć i wideo bardziej skoncentrowane są na opisie zawartości. Jeśli publikowane są treści tekstowe warto stosować hasła które opisują grupę docelową odbiorców i tematykę wpisu.
Zanim użyjesz hashtagów warto sprawdzić jakie z nich będą odpowiednie w danej sieci społecznościowej. Wiele portali społecznościowych posiada własne przewodniki po popularnych hashtagach jak na przykład Twitter czy Instagram.

Można także poświęcić trochę czasu na samodzielne odnalezienie odpowiednich hashtagów pasujących do publikowanych treści pozwoli to na zbudowanie większego audytorium.

Po drugie – używaj ważnych dla twojej marki haseł

Hashtagi związane z marką nie powinny zawierać nazwy firmy w sobie, ale powinny prezentować idee związane z marką. Warto wiedzieć, że otagowanie treści to także dobry sposób na zwiększenie zasięgów kampanii lub innych działań.

Po trzecie – jak nie używać hashtagów

Ogranicz długość hashtagu. nikt nie będzie chciał używać takiego w którym występuje duża ilość liter. Nie próbuj tak się zbyt sprytnym Wpisując frazę składającą się z kilku słów. lepiej stworzyć kilka hashtagów bardziej ogólnych.

Po czwarte – nie taguj wszystkiego

Jeśli tagujesz – upewnij się że dzielisz się ważną treścią. Hashtagi pozwalają na zwiększenie zasięgu i sprawiają że twoje treści są łatwiejsza do odnalezienia. Jednak nie wszystko co jest publikowane musi być oznaczone hashtagiem. Na przykład jeśli przeczytałeś jakiś artykuł lub newsa i po prostu dzielisz się z nim – hasztaga nie używaj. Użyj go jedynie wtedy, gdy postanawiasz przeanalizować daną treść, kiedy publikujesz własne przemyślenia i treści.