was successfully added to your cart.

Koszyk

Artykuł sponsorowany to dobry sposób aby podnieść sprzedaż, rozpoznawalność marki, ilość pobrań e-booka czy odwiedzin na stronie internetowej. Jego forma i treść musi być w odpowiedni sposób podana, aby był skuteczny.

Zanim zaczniemy pisać musimy zadać sobie pytania:

  • Kto jest odbiorcą, czyli gdzie pojawi się artykuł, kto będzie go czytał. Profil czytelnika udostępni ci redakcja.
  • Co chcesz przekazać i co zainteresuje czytelnika.
  • Co chcesz osiągnąć w wyniku publikacji i jaka ma być reakcja czytelnika.

Tytuł który wabi

Bezsprzecznie najważniejszą funkcją tytułu jest przyciągnięcie uwagi poprzez zasygnalizowanie wiadomości. Warto go dopasować do medium, w którym tekst będzie opublikowany.

Powinien być krótki, prosty, czytelny i zrozumiały. Można pozwolić sobie na zastosowanie zabawnej gry słów. Ważne jest aby był zrozumiały dla jak największej liczby czytelników, dlatego nie należy stosować w nim specjalistycznej terminologii.

Lead który zachęca

Wprowadzenie do artykułu, który znajduje się pod tytułem. Bywa wyróżniony pogrubieniem i wyraźnie oddzielony od tytułu i treści artykułu. Ostatnio, szczególnie w mediach elektronicznych można zauważyć odejście od tego elementu artykułu.

Jego funkcją jest wprowadzenie czytelnika w zagadnienie poruszane w tekście reklamowym albo będzie krótkim streszczeniem artykułu, dzięki któremu czytelnik może zdecydować czy warto poświęcić czas na zapoznanie się całą treścią.

Tekst który wyjaśnia

Rozwija tezę postawioną w tytule lub leadzie. Powinien być dopasowany do reguł stosowanych w danym portalu lub czasopiśmie. Jego struktura nie powinna się różnić od innych publikowanych treści.

W publikacjach internetowych, które są dynamiczne, gdzie łatwo utracić uwagę odbiorcy, warto skorzystać z zasady odwróconej piramidy. Najpierw przedstawiamy najważniejsze, najbardziej zaskakujące informacje a potem mniej istotne szczegóły. Tekst artykułu musi być tak napisany, aby usunięcie ostatniego akapitu nie stanowiło dla niego istotnej szkody.

W stworzeniu tekstu łatwego do przeglądania pomaga zasada odwróconej piramidy.

Infografiki i ilustracje które przyciągają

Tekst należy wzbogacić o elementy graficzne. Ich ilość powinna być dopasowana do ilości tekstu. Stanowczo, jeśli przedstawiamy liczby czy wyniki badań,  warto je zobrazować na wykresach. Ilustracje i obrazy powinny pochodzić z legalnych źródeł.

Wezwanie do działania

Skuteczny artykuł buduje zainteresowanie jeśli będzie: zwięzły i rzeczowy, napisany prostym językiem, dopasowanym do medium w którym jest publikowany, bez specjalistycznego słownictwa, zdań wielokrotnie złożonych a co ważne nie będzie mówił tylko “nowy produkt”, “nowa płyta”, “nowy podręcznik”…

Artykuł powinien skłaniać do działania i wywoływać zaplanowaną reakcję. Z takiej informacji czytelnik powinien uzyskać przydatne wiadomości a reklamodawca ruch na stronie, zwiększenie znajomości marki, ściągnięć e-booka  lub zwiększenie sprzedaży.

Zapisz

Zapisz