System reklamowy Ads Google daje wiele możliwości. Reklamy mogą być wyświetlane w sieci wyszukiwania (wyszukiwarka) lub reklamowej. W zależności od naszej strategii reklamowej możemy wyświetlać reklamy dokładnie opisanemu użytkownikowi (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania) a także wziąć pod uwagę czas, geolokalizację oraz jego zachowanie na stronie internetowej czy koszyku zakupowym. Poniżej, w żołnierskich słowach opisałem możliwości reklamowe systemu Google Ads. To naprawdę Twoje “must have”, zarówno wtedy, gdy zlecasz prowadzenie kampanii reklamowych agencji, czy gdy samemu obsługujesz system.
Reklamy w sieci wyszukiwania
Sieć wyszukiwania Google to zbiór witryn (wyszukiwarka Google oraz partnerzy, którzy udostępniają na swojej stronie wyszukiwarkę Google, jak Onet, WP etc.) i aplikacji (Mapy Google, Grafika Google etc.,), które są związane z wyszukiwaniem. Jeśli reklamujemy się w tej sieci, nasza reklama może pojawić się obok wyników wyszukiwania dla hasła powiązanego z jednym ze słów kluczowych, na które się reklamujemy.
Reklamy mogą pojawiać się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania. W sieci wyszukiwania dostępne są:
- Reklamy tekstowe
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
- Reklamy typu “”tylko połączenie”
- Reklamy graficzne i wideo
- Reklamy produktowe
Co ważne, w sieci wyszukiwania możemy uwzględniać lub wykluczać partnerów w celu kontrolowania, kto nasze reklamy może wyświetlać.
Targetowanie w sieci wyszukiwania
Reklamy pojawiać się będą osobom które wpiszą zadane słowa kluczowe, nazwy produktów. Reklamy można zawęzić także do języka, czasu, geograficzne.
Sieć reklamowa
Sieć reklamowa Google pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do wyselekcjonowanych odbiorców uwzględniając czas i miejsce. W sieci reklamowej dostępne są:
- Reklamy tekstowe
- Reklamy graficzne (elastyczne, HTML, obrazy)
- Reklamy produktowe
- Sponsorowane emaile w Gmailu
- Reklamy angażujące – video w YouTube (instream, discovery)
Targetowanie w sieci reklamowej
Targetowanie w sieci reklamowej daje nam większą kontrolę i więcej możliwości niż to jest w przypadku sieci wyszukiwania. W sieci wyszukiwania reklam dociera do użytkowników, którzy szukają danego produktu lub usługi. W sieci reklamowej uwagę klienta możemy przyciągnąć na wcześniejszym etapie, zanim zaczną szukać produktu czy usługi. Możemy także przypominać się użytkownikom, których zainteresował wcześniej Wasz produkt.
- Remarketing – wyświetlanie osobom które odwiedziły naszą stronę, produkt, ofertę, lub z określonej lokalizacji
- Dla nieznanych osób po zainteresowaniach, witrynach, słowach kluczowych
- Do grup odbiorców stworzonych na podstawie analityki, w tym grup typu “podobni do osób, które odwiedziły naszą witrynę”
Działaj!