was successfully added to your cart.

Koszyk

Pozycjonowanie strony internetowej wpływa na jej widoczność w wynikach wyszukiwania i zwiększa ilość wizyt. Pozwala to dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki, zbudować zaufanie i zdobyć przewagę nad konkurencją. Przedstawiam kilka bezpłatnych działań dzięki którym sprawisz, że Twój biznes będzie jeszcze bardziej opłacalny.


Celem pozycjonowania jest dotarcie do nowych klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki, budowa zaufania i finalnie zdobycie przewagi nad konkurencją.


1. Treści SEO

Regularne dodawanie na stronę unikalnych treści własnego autorstwa, które mogą zainteresować potencjalnych klientów pozytywnie wpłyną na ocenę strony przez wyszukiwarkę. Można do tego wykorzystać firmowy blog, dział z aktualnościami czy z bazą wiedzy. W tekstach należy posługiwać się frazami kluczowymi, na które chcemy pozycjonować stronę.

Teksty muszą być użyteczne dla potencjalnego klienta i mogą zarówno:

  • opisywać wydarzenia, kluczowe dla firmy czy branży,
  • opisywać produkt, usługę czy towar,
  • poruszać tematy związane z produktem i otoczeniem, np. wpływ produktu na komfort, bezpieczeństwo, redukcję kosztów, etc.
  • wyjaśniać nowatorskie procesy technologiczne

Warto także, wziąć pod uwagę, że obecnie około co piąte zapytanie kierowane do wyszukiwarki to zapytanie wprowadzane za pomocą głosu a popularność poszczególnych fraz wśród potencjalnych klientów można sprawdzić w Plenerze słów Kluczowych oraz Google Trends.

2. Zdjęcia

Warto zadbać o odpowiednie nazwy zdjęć. Należy wypełnić artybut ALT i TITLE. Jeśli wykorzystane zostaną do tego ważne dla nas frazy kluczowe wpłynie to na ocenę strony przez algorytmy Google’a i dodatkowo umożliwi odnalezienie zdjęcia w wyszukiwarce grafiki. Ze względu na duże znaczenie ruchu z urządzeń mobilnych należy dbać o szybkość ładowania strony. Optymalizację można sprawdzić korzystając z narzędzia Test My Site oraz Page Speed Insights.

3. Wtyczki mediów społecznościowych

Media społecznościowe służą budowaniu relacji na linii klient-marka, dlatego trzeba zadbać aby nawigacja do tych mediów była widoczna na górze strony, od razu po wejściu użytkownika na stronę. Szczególnie wtedy, kiedy bardzo zależy nam na budowaniu grona fanów.

5. Google Maps

Warto przygotować mapę sklepów, dzięki której klienci, po znalezieniu interesującego ich produktu, będą mogli od razu sprawdzić, gdzie w okolicy mogą go kupić.

6. Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma jest darmową usługą. Dzięki można dotrzeć do użytkowników w okolicy korzystających z urządzeń mobilnych. Po zarejestrowaniu w usłudze lokalizacja firmy będzie pojawiała się po prawej stronie wyszukiwarki. Warto wykorzystać możliwość dodawania zdjęć, godzin otwarcia czy aktualności. Wpływa to na pozycję strony internetowej w rankingu wyszukiwarki.

Aby strona internetowa była lepiej widziana przez algorytmy Google’a nie trzeba ponosić dużych kosztów. Nie trzeba od razu zatrudniać wyspecjalizowanych agencji. Warto najpierw skorzystać z darmowych narzędzi, które oferuje gigant z Mountain View. Ważne jest, aby aktualizować informacje o firmie, troszczyć się o odbiorców i pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji.