Skip to main content

Aby przechwycić rzadkie zapytanie do wyszukiwarki warto użyć reklamy dynamicznej DSA. Stanowi ona świetne uzupełnienie tradycyjnej reklamy w sieci wyszukiwania (opartej na frazy ogólne), ponieważ jest w stanie wyłapać zapytania z tzw.”long tail” długiego ogona, zapytania które wcześniej były nieuchwytne dla marketera.

Reklamy DSA korzystają z zaindeksowanych w Google treści stron, aby wyświetlać użytkownikom reklamy. Reklamy tworzone są automatycznie. Ich nagłówek generowany jest z wykorzystaniem nagłówka H1 i treści strony.

Reklamy DSA nie wykorzystują słów kluczowych, ale treści zawarte na stronie internetowej.

Jeśli tworzymy reklamę opartą na niezbyt popularnej frazie (taką, gdzie ilość wyszukiwań w ciągu tygodnia, miesiąca jest niewielka). Będzie to na przykład jakaś konkretna usługa lub produkt (numer SKU, albo dokładny model telefonu). Może okazać się, że Google Ads nie wyświetli reklamy, ze względu na małą ilość wyszukiwań.

Dzieki DSA możemy na przykład wyświetlać reklamy, jeśli użytkownik wpisał tak precyzyjne frazy do wyszukiwarki:
“Gdzie wymienię najbliżej olej w samochodzie Audi?”
“Gdzie kupię Dzielnik strumienia- RV1D/9.8X2 9RD0236?”

Precyzyjne zapytanie o produkt, to oznaka, że klient poważnie rozważa decyzję zakupową

Zapytania, tego typu są bardzo ważne dla reklamodawcy, ponieważ, osoba która je zadaje jest bliżej sfinansowania zakupu (konwersji), niż taka, która zadaje bardziej ogólne zapytania.

Aby przechwycić rzadkie zapytanie warto użyć reklamy dynamicznej DSA. Stanowi ona świetne uzupełnienie tradycyjnej reklamy w sieci wyszukiwania (opartej na frazy ogólne), ponieważ jest w stanie wyłapać zapytania z tzw.”long tail” długiego ogona, zapytania które wcześniej były nieuchwytne dla marketera.

Long tail – tak osoby zajmujące się pozycjonowaniem określają bardziej szczegółowe i rozbudowane frazy, na które pozycjonują stronę w wyszukiwarce.

Plusy reklamy DSA:

  • pokrywa lukę w słowach kluczowych oraz nazwach produktów, co zwiększa ruch na stronie.
  • łatwiejsze tworzenie reklamy
  • automatycznie generowany nagłówek z dokładną nazwą produktu może przyciągnąć klientów.

Minusy reklamy dynamicznej DSA:

  • brak szerszej kontroli nad generowaną reklamą
  • przy źle zaprojektowanych treściach na stronie możliwe błędy w generowaniu nagłówków
  • nie zadziała, gdy treść witryny codziennie się zmienia
  • nie może funkcjonować samodzielnie. Stosuje się ją jako uzupełnienie reklamy tradycyjnej.

Google promuje reklamy DSA ponieważ wraz z rozwojem technologii, uczenia maszynowego reklamy dynamiczne mogą być już skutecznie stosowane nie tylko w przypadku sklepów internetowych ale także mogą w kierować na zasoby związane ze sprzedażą bardzo konkretnych rozwiązań. Reklamy dynamiczne sprawdzają się jako uzupełnienie reklamy tradycyjnej.

Przykład reklamy dynamicznej z wygenerowanym nagłówkiem

Przykład reklamy dynamicznej z wygenerowanym nagłówkiem

Ustawianie reklamy dynamicznej DSA

Mamy dwie ścieżki, którymi możemy iść.

  1. tworzymy nową kampanię dynamiczną (np. testowo)
  2. uzupełniamy trwającą kampanię o reklamy dynamiczne.

W pierwszym przypadku tworzymy nową kampanię. Jako typ kampanii wybieramy interesującą sieć wyszukiwania Google lub Partnerzy wyszukiwania.

Wybieramy określony cel (konwersje, zakupy, potencjalni klienci etc.)

Następnie: lokalizacje, języki, harmonogram… standardowo.

Określamy stawki (np. maksymalizuj liczbę konwersji)

Ekran z ustawieniami kampanii

Ekran z ustawieniami kampanii

W polu Ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce pisujemy domenę a następnie zaznaczamy użyj indeksu Google mojej witryny.

Możemy wybrać Dodatkowe ustawienia i określić min. interesujące nas konwersje. Na jasnoszarym pasku znajdujemy opcję Cele reklam dynamicznych i klikamy aby przejść do kolejnego ekranu, gdzie klikając w „+” wybieramy cele dla reklamy dynamicznej. Wybieramy grupę i konfigurujemy ekran:

Konfiguracja celów reklamy dynamicznej

Konfiguracja celów reklamy dynamicznej

Możemy wybrać 30 zalecanych stron na podstawie indeksu, wybrać klika, samemu wpisać adresy lub kierować je na wszystkie podstrony w domenie. Następnie możemy już przejść do konstruowania reklam.

Tworzenie reklamy dynamicznej

Tworzenie reklamy dynamicznej przebiega tak samo jakbyśmy tworzyli reklamę tekstową. Przechodzimy do zakładki reklamy, naciskamy znak plusa, wypełniamy pola tekstowe w oknie. Następnie akceptujemy.

Okno w którym stworzymy reklamę dynamiczną.

Okno w którym stworzymy reklamę dynamiczną.

Optymalizowanie kampanii DSA

Google rozwija reklamy oparte na uczeniu maszynowym. Wielu doświadczonych użytkowników odrzucało ten typ kampanii ponieważ tylko w niewielki sposób mogli wpłynąć na treści oraz strony docelowe reklamy.

Obecnie wyrzyskie zmiany są dostępne w panelu Historia zlokalizowanym na jasnoszarym pasku pod „Celami reklam dynamicznych”. Klikają znowu na „Cele…” możemy wyłuskiwać zapytania kierowane do wyszukiwarki i próbować je wykorzystywać, np. do pozycjonowania, czy dodawania nowych słów kluczowych.. Możemy także wykluczać cele na które jest reklama kierowana, zawężając zakres stron docelowych objętych kampanią.

Dzięki kampanią DSA możemy prezentować w szerzej trwające w obecnej chwili akcje promocyjne. Skupiamy się przy tym na samej treści reklam a wszystkie nagłówki będą dynamicznie generowane.

Zostaw komentarz